Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Vindpilen

Medlem
Pratade med SAS Tallinn gällande en bonusresa jag gjort där jag ville ändra en del av resan från SIN-BKK (hade nog lite hjärnsläpp när jag bokade och maximerade inte tiden i Singapore). Pratade med en fantastiskt trevlig dam som tyvärr meddelade att jag riskerar att tappa mina CPH-SIN i SQ F om jag ändrar detta, på grund av married segments med Singapore Airlines. Självklart ville jag inte riskera detta så nu får det vara som det är.

Men under samtalet satte hon mig på hold för att undersöka om det gick att göra något. Inte nog med att hon tittade på olika lösningar för att bryta upp married segments, hon började också titta på alternativa rutter via ex. FRA, LHR, ZHR etc och kom tillbaka genuint ledsen över att hon inte kunde lösa något men fortsatte med att berätta att 6h i Singapore minsann är ganska trevligt, hon berättade om hur man tar sig in till stan, att det finns 3h tours man kan hoppa på etc etc.

Fantastiskt trevligt initiativ (och med ett glatt humör) som gjorde min dag lite bättre och fick mig att inse att jag faktiskt hinner se lite i Singapore och även såg de 9h jag har i Bangkok som något roligt då vi faktiskt kan ta oss in till Bangkok tidig eftermiddag samt äta middag där. :)
 

STO-ARN

Medlem
Har sagt det förut och säger det igen, personalen som jobbar på Tallinn kontoret är riktigt trevliga & bra att ha och göra med!
Ursäkta frågan - vem hamnar i Tallinn? Är det SAS EBG och EBD efter normal kontorstid i Sverige. Hittills har jag bara hamnat hos svensktalande personal, som jag antar sitter i Sverige. Är det enbart engelsktalande personal i Tallinn?
 

Vindpilen

Medlem
Ursäkta frågan - vem hamnar i Tallinn? Är det SAS EBG och EBD efter normal kontorstid i Sverige. Hittills har jag bara hamnat hos svensktalande personal, som jag antar sitter i Sverige. Är det enbart engelsktalande personal i Tallinn?

Det är när man ringer för att boka en Star Alliance Award med en Amex 2-4-1 kupong som man hamnar i Tallinn. Du ringer då ett specifikt nummer :)
 

jumbooze

Medlem
Pratade med SAS Tallinn gällande en bonusresa jag gjort där jag ville ändra en del av resan från SIN-BKK (hade nog lite hjärnsläpp när jag bokade och maximerade inte tiden i Singapore). Pratade med en fantastiskt trevlig dam som tyvärr meddelade att jag riskerar att tappa mina CPH-SIN i SQ F om jag ändrar detta, på grund av married segments med Singapore Airlines. Självklart ville jag inte riskera detta så nu får det vara som det är.
Kan du beskriva lite mer om du ville ändra resan, jag har en resa CPH-SIN-SYD,AKL-SIN-CPH som jag tittar på att ändra till en enkel CPH-SIN-BKK vilken typ av ändring var problematisk?
 

palmen

Moderator
Kan du beskriva lite mer om du ville ändra resan, jag har en resa CPH-SIN-SYD,AKL-SIN-CPH som jag tittar på att ändra till en enkel CPH-SIN-BKK vilken typ av ändring var problematisk?
Jag hade liknande issue, 2 Singapore ben efter varandra blev married efter bokning. Han jag pratade med på vanliga supporten ringde dock någon på Singapore Airlines som kunde bryta upp det, efter det kunde jag boka av ena benet. Detta var med vanliga supporten.
 

pswe

Medlem
Gårsdagens morgonflyg Arlanda-Helsinki blev 2.5t sen pga strul med noshjulet.

Jag la inn en EU261 claim på kvällen i går, denna blev godkänt under natten och €250 fanns på mitt konto redan i dag. Otroligt snabbt och smidigt.
Snyggt att de hanterar snabbt!
Men var de inte för generösa här, är det inte 3 timmar som krävs vid försening? Kan det möjligen varit tre timmar totalt om man mäter när dörren öppnades?
 
Toppen