Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

coclol

Medlem
Vilken katastrofmorgon på Sturup för sas.
Bägge morgonavgångarna blev ca 90 minuter sena pga strul på Arlanda kvällen innan.

Nåväl, sånt sker. Men att sen besättningen inte behagar att komma till flygplatsen är märkligt. Gatepersonalen såg ut som fån och spejade i gången. Sas verkar inte ha några kommunikationsmedel mellan gate, operationsledningen och besättning.
Efter ha spanat och spejat i en kvart och givetvis ingen information så lämnar personalen gate för att gå ber i flyget där en person finns. Då kommer givetvis besättningen glidandes i sakta mak. Efter en stund kom även gatepersonalen. Nu 1h 50 min efter avgångstid så kommer vi kanske kanske iväg.
Tåget hade tagit mig till Sthlm snabbare denna morgon. Vilken ironi.

Edit: gaah nu lyckades tom SK128 komma iväg före 130. Man undrar hur prioriteringarna går till här.
 
Last edited:

STO-ARN

Medlem
Vilken katastrofmorgon på Sturup för sas.
Bägge morgonavgångarna blev ca 90 minuter sena pga strul på Arlanda kvällen innan.

Nåväl, sånt sker. Men att sen besättningen inte behagar att komma till flygplatsen är märkligt. Gatepersonalen såg ut som fån och spejade i gången. Sas verkar inte ha några kommunikationsmedel mellan gate, operationsledningen och besättning.
Vilken katastrofmorgon på Sturup för sas.
Bägge morgonavgångarna blev ca 90 minuter sena pga strul på Arlanda kvällen innan.
En reflektion ang "strul på Arlanda kvällen innan" - Ifall väldigt sen flygankomst på kvällen, så kan "Reglementsenlig nattvila" göra att besättningen på returen MMX-ARN, kommer sent till morgonflyget. Men givetvis ska detta kanaliseras till markpersonalen på Sturup. Sen borde väl också info gått ut via passagerares mobiler ang försening...? Uppenbart urusel koordinering...
 

coclol

Medlem
En reflektion ang "strul på Arlanda kvällen innan" - Ifall väldigt sen flygankomst på kvällen, så kan "Reglementsenlig nattvila" göra att besättningen på returen MMX-ARN, kommer sent till morgonflyget. Men givetvis ska detta kanaliseras till markpersonalen på Sturup. Sen borde väl också info gått ut via passagerares mobiler ang försening...? Uppenbart urusel koordinering...

Jo och det var väl därför 0625 var planerad till 0750. Dom borde ju veta hur mycket som krävs. Tyvärr dök ju inte besättningen upp förrän 0800. Besättningen till 128 dök ju upp i tid till sen planerat sena avgång.

Edit: och jo vi fick sms (att avgångstiden var 0750) nu blev det ju tyvärr en timme till
 

Meazza

Medlem
Har familjemedlemmar som skulle ha åkt SK1819 (ARN-LPA) klockan 10:20 idag.

De har fortfarande inte kommit iväg trots två (!) flygplansbyten. Torde vara ganska unikt?
 
Toppen