Senaste nytt

Sas Amex sänker intjäning till Eurobonus på betalkorten

mha321

Medlem
Kortet sägs upp men ditt konto på Amex finns kvar ett bra tag. Jag har två gamla avslutade kort vars konton fortfarande syns när jag loggar in.
Man brukar också (ibland?) behöva höra av sig till dem för att återbetalningen av den återstående årsavgiften inte ska landa på det gamla, avslutade, kortet, utan faktiskt föras över till det nya.
 

Canadien

Medlem
Man brukar också (ibland?) behöva höra av sig till dem för att återbetalningen av den återstående årsavgiften inte ska landa på det gamla, avslutade, kortet, utan faktiskt föras över till det nya.
Japp, så är det, så det är bra att de finns kvar ett tag. Eventuella eurobonuspoäng ligger också kvar tills de autoswipe:as, MR-poäng ligger kvar tills man byter dem mot något.
 

Buffy

Medlem
Ni som redan har ett kort men byter nu och använt någons värvningslänk har ni angett i formuläret att ni redan är Amex kortmedlem?
 

Mr Basic

Medlem
Ni som redan har ett kort men byter nu och använt någons värvningslänk har ni angett i formuläret att ni redan är Amex kortmedlem?
Jag angav också att jag är kortmedlem av samma anledning som @palmen
Vill inte riskera att kastas ut av Amex för att farit med osanning i ansökan (osannolikt kanske men ändå).
 
Jag angav också att jag är kortmedlem av samma anledning som @palmen
Vill inte riskera att kastas ut av Amex för att farit med osanning i ansökan (osannolikt kanske men ändå).

Innebär detta att du går miste om 20 000 + 20 000 statuspoäng. För mig är det rätt intressant att ha dubbla Elite-kort då jag inte längre flyger så mycket och gärna vill behålla Guld-status.
 

Ano

Medlem
Ni som nu innehar 2 eller fler kort; Blev ni tilldelad samma brytdatum för månadsfakturan på samtliga, eller får man olika/individuella för varje kort?
(Förstår att man säkert kan ändra detta senare, men undrar vad som är default).
 
Last edited:

palmen

Moderator
Ni som nu innehar 2 eller fler kort; Blev ni tilldelad samma brytdatum för månadsfakturan på samtliga, eller får man olika/individuella för varje kort?
(Förstår att man säkert kan ändra detta senare, men undrar vad som är default).
Blivit olika, men bara ringa in och ändra till det man vill ha
 
Toppen