Senaste nytt

SAS Amex elite - concierge service

nitrid

Medlem
Har någon använt denna service för att komma in på VIP på en ansenlig krog eller nattklubb?
 

blobloblo

Medlem
Jag har använt den några gånger utomlands men aldrig i Sverige. De få gånger jag använt tjänsten (ca 5 gånger) så har Amex levererat.
 

Moco

Medlem
Det finns en del trådar om detta redan. Det beror på vad du menar med ansenlig. De har en lista med avtalade ställen där de, förutsatt att man ringer in i tid, kan bli uppsatt på diverse listor. Resultat varierar beroende på lokation. I Sverige brukar inte restaurangerna imponeras/förstå detta. I t.ex. Göteborg har jag med kort varsel aldrig lyckats. Utomlands har det fungerat hyffsat de gånger jag har använt tjänsten. Ringer du på kvällar/helger hamnar du hos England, och munlädret är väl lite vassare där än hos medarbetarna i Fjollträsk ;)
 
Till nattklubbar i Stockholm och Göteborg så fungerar det bra tycker jag. De har som @Moco skriver en lista med nattklubbar som de har avtal med, och ringer man bara senast fredag eftermiddag så skriver de upp maximalt sex st på gästlistan varav två gratis entré. Funkar bra tycker jag!
 
Toppen