Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Berglund

Medlem
Även jag har frågat angående businessätena.

Jag frågade designansvarige som höll i presentationen av businesskabinen under förevisningen av A350 ute på Arlanda den 10 december 2019. Det var han som hade gjort de slutgiltiga valen och att fråga honom, direkt på plats i businesskabinen kändes synnerligen tillförlitligt! Han sade liknande sak som ovan, att platserna där man sitter närmast fönstret har ett par centimeter extra benutrymme jämfört med sätena i mitten eller de som står närmast gången.

Anledningen är att man har kunnat och valt att flytta fram ”möbeln” eller ”bordet” på sätet framför, eftersom där ändå inte finns någon praktiskt användning av platsen under fönstret. Hade man flyttat fram även för platserna närmast gången, då blir det svårt för framförvarande passagerare att ta sig in och ut vid sin plats. Därför har platserna närmast fönsterna några extra centimeters benutrymme.
 

Canadien

Medlem
Ser fram emot att sitta i ekonomiklass på planet hem från Chicago på torsdag. Helt fullt i klasserna framför tyvärr :(
Res hem 1 dag tidigare där SAS fortfarande säljer biljetter i business för ett par bonuspoäng, 417k st.

SmartSelect_20200124-225525_Firefox.jpg
 

Johan Hbg

Medlem
Jag är också väldigt nyfiken på hur select-maskinen fungerar för plus. Någon som kan berätta om några dagar när det provats?
Är det fritt blås för plus så är det stora steg framåt, tyvärr. Mer än en gång har jag våndas över att be om Gott&blandat eller chips el likn.
 

Canadien

Medlem
Jag är också väldigt nyfiken på hur select-maskinen fungerar för plus. Någon som kan berätta om några dagar när det provats?
Är det fritt blås för plus så är det stora steg framåt, tyvärr. Mer än en gång har jag våndas över att be om Gott&blandat eller chips el likn.
Chips? Är du från vettet? Det ingår bara på shorthaul. Gott & Blandat ingår jämna måndagar före halvmåne, annars bara torra mandlar.
 

Johan Hbg

Medlem
Chips? Är du från vettet? Det ingår bara på shorthaul. Gott & Blandat ingår jämna måndagar före halvmåne, annars bara torra mandlar.
Jo, man var bra svettig när man tog mod till sig och frågade om chips. Ibland fick man nej, ibland ja och en gång tog flygvärdinnan helt sonika fram menyn för att ta reda på vad som egentligen gällde..
 
Och svaret kommer från kundtjänst, även om det är diamondsupporten som fått det från en annan avdelning på SAS, så jag skulle inte lita på infon till 100% ändå. Vi får väl ta med oss ett måttband på första flighten och mäta alla säten för att vara säkra på att vi får rätt info.
Tidigare har 8A (eventuellt även H) haft mer benutrymme än övriga stolar i business-kabinen.

Flyger alltid med måttband. Speciellt när man ska till USA och ska mäta saker som ska med hem!
 

apknug

Medlem
Jag skrev i December till Diamond supporten (då jag är över 2m) och fick följande svar:
Hej igen,



Nu har jag fått återkoppling från en person som har varit med i inredning av A350. Så här skriver dom.



Alla platser närmast fönstret outboard i business har 5 cm extra bäddlängd, det vill säga alla enkelsäten vid fönstret på jämna stolsnummer (rad 2AH, 4AH...)
Även jag har frågat angående businessätena.

Jag frågade designansvarige som höll i presentationen av businesskabinen under förevisningen av A350 ute på Arlanda den 10 december 2019. Det var han som hade gjort de slutgiltiga valen och att fråga honom, direkt på plats i businesskabinen kändes synnerligen tillförlitligt! Han sade liknande sak som ovan, att platserna där man sitter närmast fönstret har ett par centimeter extra benutrymme jämfört med sätena i mitten eller de som står närmast gången.

Anledningen är att man har kunnat och valt att flytta fram ”möbeln” eller ”bordet” på sätet framför, eftersom där ändå inte finns någon praktiskt användning av platsen under fönstret. Hade man flyttat fram även för platserna närmast gången, då blir det svårt för framförvarande passagerare att ta sig in och ut vid sin plats. Därför har platserna närmast fönsterna några extra centimeters benutrymme.
Så där jag, två av varandra oberoende källor stödjer det hela. Jag tror nog att vi inte behöver måttband för att på ett någorlunda vetenskapligt sätt kunna avfärda de tidigare hittepå killgissningarna kring vilka platser som är extra långa.

Nu skall bara luftkuddarna i stolarna punkteras e gång för alla också!
 
Toppen