Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt från Köpenhamn till Los Angeles

M.K

Medlem
@WongHauw Det känns verkligen som ett sämre alternativ med Frankfurt och Lufthansa i C jämfört med CPH och SAS businessprodukt.

Visst, Senatorloungerna där är bättre, men i allt annat vinner SAS. Jag har flugit till USA några gånger både den vägen och via andra hubbar då priset varit bra i C, men föredrar alltid SAS longhaul.

Förutsatt att det inte är F du flyger då. ;)
 

mha321

Medlem
Jag menar Facebook i Luleå som lyfts som exempel nedan ligger ju inte i Luleå för att flygförbindelserna är så himla bra utan för att det finns andra fördelar som Facebook tjänar pengar på. Det är tveksamt om 90 minuters extra flygtid gör till eller från för en servercentral som ändå är sparsamt bemannad.
Dessutom är de ju inte speciellt intresserade av LAX, eftersom de då också har en connection i andra änden. De flög knappast LLA-ARN-LAX-SFO heller, utan isåfan redan tidigare via CPH eller via något av naven i Tyskland.
 

Hachans

Medlem
Nu är jag i och för sig ingen VIP, filiphammar eller Zlatan men ARN-LAX-linjen var den enda långlinjen jag faktiskt behövde och då flyttas den till Kastrup. UGH!

Ser inte nyttan med att särskilt stödja SAS i fortsättningen. Visst kan jag halvhjärtat fortsätta samla FlyPremium-poäng men att behöva flyga ner till CPH där det saknas direkta förbindelser till destinationer som är viktiga för mig. Så det kommer att bli minst två onödiga byten för mig i framtiden.

Får väl börja titta på att flyga via Frankfurt/München/Zürich i fortsättningen om jag vill samla poäng inom Star Alliance. Helsingfors eller London blir andra alternativ men ser ingen poäng (*host*) med att byta till OneWorld. Och vem vet hur svårt det kommer att bli med immigrationen på brittiska flygplatser efter Brexit.

Jag tycker det här låter spännande, varför har du tyckt att du behöver stödja SAS på särskilt vis tidigare?

Jag tänker att om ett bolag inte har produkter som passar mig så handlar jag väl inte hos dem heller? Jag går ju till det företag där jag får en tjänst jag behöver för ett pris jag är villig att betala. Det känns ju bakvänt att ge pengar till ett företag för att vara snäll och stödjande. Då har de verkligen lyckats med lojalitetsprogrammet iaf.
 

WongHauw

Medlem
Jag tycker det här låter spännande, varför har du tyckt att du behöver stödja SAS på särskilt vis tidigare?

Jag tänker att om ett bolag inte har produkter som passar mig så handlar jag väl inte hos dem heller? Jag går ju till det företag där jag får en tjänst jag behöver för ett pris jag är villig att betala. Det känns ju bakvänt att ge pengar till ett företag för att vara snäll och stödjande. Då har de verkligen lyckats med lojalitetsprogrammet iaf.
Ja, jag förstår att mitt raseriutbrott inte ter sig särskilt resonligt. Jag förstår helt och hållet att företagen måste göra rationella beslut som hjälper dem att växa men jag har ändå burit detta med mig ända sedan jag råkade läsa om detta på One Mile at a Time igår. Så mycket att jag till och med hade mardrömmar om det inatt ;) Och jag köper inte riktigt SAS publika resonemang angående linjeflytten heller och hur fint allt är med den här "nya" linjen.

Huvudorsaken varför jag reagerade så starkt är att jag för närvarande har min hemmabas några mil från LAX. Blir det ett internationellt flyg så är det LAX som gäller. Och jag heller flyger direkt till Sverige än lider på ett domestic ekonomiflyg till Newark eller liknande. Har haft tillräckligt med problem med inställda flyg och väderproblem på amerikanska östkusten.
 

M.K

Medlem
@WongHauw Inte SAS fel att svenska kronan rasat samtidigt som den svenska regimen infört flygskatt. Flera olyckliga faktorer för både SAS och branschen.

Testa gärna alternativ, men personligen anser jag att CPH är smidigt och bra. Jag mellanlandar ofta där.
 

Kelgris

Medlem
b8a133e6d6842d4462d800beb384f541.jpg


Kan det vara riktigt att MMX-ARN-CPH-LAX ger bara 1500 baspoäng för Business Smart och 2000 baspoäng för Business Pro?
 
Toppen