Senaste nytt

SAS öppnar egen Fast Track på Oslo Gardermoen flygplats 2017

Agö

Medlem
Goda nyheter för de som ofta reser från Oslo. I början av 2017 öppnar SAS en egen Fast Track precis som i Köpenhamn. Jag kan bara hoppas och utgå ifrån att samma regler tillämpas som i Köpenhamn, dvs. nix till andra Star Alliance Golds. Nu är det Swedavia som släpar efter, dags att göra något på Arlanda snabbt.
upload_2016-10-27_16-2-2.png


SAS-Corporate-news - SAS
 

Agö

Medlem
Äntligen. Som det är nu brukar det inte vara någon större vinst att använda fast track på Gardermoen :(
Precis, det har ju varit ett skämt. Förstår att SAS är missnöjda med produkten och bra att Avinor accepterar detta. SAS borde som sagt vara minst lika missnöjda med vad som erbjuds på Arlanda.
 

maswan

Medlem
Ska vi vara helt strikta så fanns det ju en exclusiv SAS-fasttrack till Arlanda, den till T4 innan Norwegian hoppade på den också. Men jag är också helt med på att inte kalla T4 för en riktig flygplats. :)

Och instämmer i "äntligen!", som det är nu så får man ju gissa om det är värt att vandra bort till ingången för fast track, beroende på om det ser ut att gå snabbt eller inte i slow track, och hur mycket kö det är i fast track. Och vid minst ett tillfälle så har det sett ut att gå snabbt i slow track, bara för att bromsa in ordentligt när de stänger hälften av stationerna strax efter jag har börjat köa...
 

Wendestam

Medlem
Äntligen! När jag flög hem från Oslo i onsdags var det säkert 20-30pers som köade i fast track, medan det var tre före mig då jag valde slow track. Hörde flera som morrade i fast track...
 
Toppen