Senaste nytt

SAS ändrar tidtabell men vill ej boka om biljett

palmen

Moderator
Jag kollade närmare på bokningen - det var inte en tidtabellsändring utan ett nytt flightnummer. Alltså inställd flight antar jag (den ursprungliga flighten finns inte kvar). Alltså ombokning med liknande villkor eller återbetalning inom sju dagar, och dessutom informera om rättigheterna. Hittills har de inte lyckats leverera något av det.
Kan ett alternativ vara att åka ner dagen innan om SAS står för hotellet? Det låter ju dock mindre troligt att de skulle erbjuda detta.
 
Kan ett alternativ vara att åka ner dagen innan om SAS står för hotellet? Det låter ju dock mindre troligt att de skulle erbjuda detta.
Ja det kan ju vara ett alternativ, men det känns som ett nerköp både för SAS och för mig. Men det lär väl bli det gamla vanliga: "Skicka in kvittot så får vi se"
 

agehall

Medlem
Jag kollade närmare på bokningen - det var inte en tidtabellsändring utan ett nytt flightnummer. Alltså inställd flight antar jag (den ursprungliga flighten finns inte kvar). Alltså ombokning med liknande villkor eller återbetalning inom sju dagar, och dessutom informera om rättigheterna. Hittills har de inte lyckats leverera något av det.
Då får ju SAS gärna motivera varför EU261/2004 inte applicerar på dem. Det här är ju ett klockrent fall där du har all rätt i världen att ändra på saker och ting.
 

konsumtion

Medlem
Jag kollade närmare på bokningen - det var inte en tidtabellsändring utan ett nytt flightnummer. Alltså inställd flight antar jag (den ursprungliga flighten finns inte kvar). Alltså ombokning med liknande villkor eller återbetalning inom sju dagar, och dessutom informera om rättigheterna. Hittills har de inte lyckats leverera något av det.

Vad innebär detta egentligen? Ändras ett flightnummer ifall det är ett annat flygplan som kommer att trafikera sträckan? Och om så är fallet, bör det betyda något egentligen? Ifall exempelvis tidpunkten för avgång är samma (med ev skillnad på 5 minuter) och sträckan är samma....då är det väl i princip den produkt du betalat för?
 

palmen

Moderator
Vad innebär detta egentligen? Ändras ett flightnummer ifall det är ett annat flygplan som kommer att trafikera sträckan? Och om så är fallet, bör det betyda något egentligen? Ifall exempelvis tidpunkten för avgång är samma (med ev skillnad på 5 minuter) och sträckan är samma....då är det väl i princip den produkt du betalat för?
Nej flightnummer ändras inte bara för att man ändrar i tidtabellen. I detta fall är den ordinarie avgången inställd och man har satt in en annan flight istället. Att de sedan råkar vara enbart 40 minuter mellan dom hör inte till ekvationen egentligen
 
Diamondsupporten svarade att det egentligen inte är deras puck, men de gjorde en notering i bokningen att vanliga kundtjänst skulle ta kontakt med Diamond. Så jag ringde till vanliga kundtjänst igen och hänvisade till anteckning i bokningen och vips var problemet löst.
Så återigen grym support från Diamond-supporten!
Men visst är det sorgligt att de ska behöva gå så långt?
 
Toppen