Senaste nytt

Saga lounge Keflavik (KEF)

JKS

Medlem
Hej!

Vad gäller på loungen i KEF om man reser med familj; samma regler som SAS lounge dvs access för guldmedlem med max 4 familjemedlemmar eller *A regler dvs en gäst/guldkort?

/j
 

Dr. Miles

Expert
Hej!

Vad gäller på loungen i KEF om man reser med familj; samma regler som SAS lounge dvs access för guldmedlem med max 4 familjemedlemmar eller *A regler dvs en gäst/guldkort?

/j
Du skriver för lite information. Vilket flygbolag du flyger med från Keflavik? Och i vilken kabinklass?

Om du flyger med SAS, har du inte tillgång till loungen på Keflavik oavsett om du flyger i SAS Plus eller du har Star Alliance Gold.
SAS skrev:
SAS terminates the collaboration lounges and Fast Track operated by third-parties

Termination date 01FEB17
.
.
Keflavik
https://www.sas.se/upload/pdf/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf
http://www.businessclass.se/forum/threads/stora-förändringar-i-sas-loungeutbud-och-fasttrack.35801/
 
  • Gilla
Reactions: jsn

JKS

Medlem
Gick lite fort...Flyger med SAS, i go.

Har för mig att jag läst att Eurobonus Gold gav access t Sagaloungen men minns inte var eller exakta regler för familjemedlemmar.

/j
 

palmen

Moderator
Gick lite fort...Flyger med SAS, i go.

Har för mig att jag läst att Eurobonus Gold gav access t Sagaloungen men minns inte var eller exakta regler för familjemedlemmar.

/j
Inträde för familjemedlemmar är enbart i SAS egna lounger. Gäller inte i Star alliance lounger
 
Inträde för familjemedlemmar är enbart i SAS egna lounger. Gäller inte i Star alliance lounger

Saga lounge är inte en Star Alliance lounge. När SAS sa upp samarbetet med 3e parts lounger sa man även upp samarbetet med denna lounge. Så ingen lounge access i Keflavik. :(

Jag tyckte dock att det var/är en trevlig lounge.
 
  • Gilla
Reactions: JKS

Brandten

Medlem
Inga ändringar här ni som vet?
Flyger hem från KEF imorgon med SK via OSL till ARN. Är EBD och reser med FruBrandten och MiniBrandten.
 
Ingen lounge för oss idag när vi flyger med SAS till Oslo…lite tråkigt.
Fick köpa öl…
Illa men god.
IMG_4550.jpeg
 
Toppen