Ok, det var sånn jeg også forsto det. Men da er det jo antakeligvis ingen vits i å gjøre det selv, det tar sikkert mer tid å registrere saken der enn å bare overlate det til Flightright & Co.?
Dette er som sagt ikke det deres forretningsmodell egentlig er basert på. De satser på at de fleste flyselskapene betaler frivillig (mange prøver ikke engang å kontakte flyselskapet selv) og at de får sine advokatutgifter dekket i land som Tyskland.
Jeg kan ikke helt se for meg at de kan drive businessen sin med profitt i Sverige, med mindre det blir veldig få søksmål. Men da blir jo Flightright nesten bare en tjeneste for å fylle ut ARN sitt skjema.
Har noen erfaring med disse selskapene i Sverige? Jeg har brukt Flightright tidligere, men det var i Tyskland. Min erfaring der var også at de ventet lenge med å saksøke flyselskapet (over et halvt år) fordi de håpet å flere kunder fra samme flight først, så advokaten kunne spare tid.
Dette er som sagt ikke det deres forretningsmodell egentlig er basert på. De satser på at de fleste flyselskapene betaler frivillig (mange prøver ikke engang å kontakte flyselskapet selv) og at de får sine advokatutgifter dekket i land som Tyskland.
Jeg kan ikke helt se for meg at de kan drive businessen sin med profitt i Sverige, med mindre det blir veldig få søksmål. Men da blir jo Flightright nesten bare en tjeneste for å fylle ut ARN sitt skjema.
Har noen erfaring med disse selskapene i Sverige? Jeg har brukt Flightright tidligere, men det var i Tyskland. Min erfaring der var også at de ventet lenge med å saksøke flyselskapet (over et halvt år) fordi de håpet å flere kunder fra samme flight først, så advokaten kunne spare tid.