Senaste nytt

Sökes: Stockholm - Karibien

Sanie

Ny medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Karibien
  3. När vill/behöver du resa ut? December, rätt öppet
  4. När vill/behöver du komma hem? Januari/Februari
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-5 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 100 000 EBB, kan tänka mig köpa till 40 000 EBB. Har Amex voucher 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Resmål med mer än bara dyradhotell och strand. Önskar hitta lite äventyr, med en hyfsad prisnivå. Möjlighet att dyka. Det är vår smekmånad.
  11. Vill du stanna annanstans utöverdestinationen? Gärna kunna åka till någon mer ö, lättillgängligt uppskattas (helst båt).
 

palmen

Moderator
100k EuroBonus poäng räcker inte till Karibien i business, du kommer att behöva 140k för att kunna resa dit då det krävs en Star Alliance Award.
Med tanke på att det är under en tid på året då väldigt många reser så skulle jag boka något så fort som möjligt om något vettigt alternativ dyker upp, ingen idé att vänta då det är gratis att boka av en bonusresa.

Har själv ingen erfarenhet om Karibien så kan inte komma med mer råd än så tyvärr.
 

agehall

Medlem
Du kommer tyvärr inte till Karibien i business på 100k EB poäng utan du måste köpa minst 40k till. Ett alternativ kan vara att försöka hitta SAS till Miami och sedan ta ett kort hopp ner till Karibien därifrån.
 

Sanie

Ny medlem
Som jag skrivit ovan kan jag tänka mig att köpa till 40 k poäng för att nå 140 k. Jag har koll på poängkostnaden. Skulle vilja hitta en rutt med bra business-flyg.
 
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Karibien
  3. När vill/behöver du resa ut? December, rätt öppet
  4. När vill/behöver du komma hem? Januari/Februari
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-5 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 100 000 EBB, kan tänka mig köpa till 40 000 EBB. Har Amex voucher 2-4-1
  10. Vad är det viktigaste för dig? Resmål med mer än bara dyradhotell och strand. Önskar hitta lite äventyr, med en hyfsad prisnivå. Möjlighet att dyka. Det är vår smekmånad.
  11. Vill du stanna annanstans utöverdestinationen? Gärna kunna åka till någon mer ö, lättillgängligt uppskattas (helst båt).
Jag och min sambo åker till Karibien på kryssning i april ,vi utgår från San juan Puerto Rico

Cruise Itinerary: 14 APR 15 APR 16 APR 17 APR 18 APR 19 APR 20 APR 21 APR SAN JUAN, PUERTO RICO AT SEA BRIDGETOWN, BARBADOS CASTRIES, ST. LUCIA ST. JOHNS, ANTIGUA BASSETERRE, ST KITTS & NEVIS CHARLOTTE AMALIE, ST. THOMAS SAN JUAN, PUERTO RICO

Vi hade bokat med ba och aa business class på dom långa resorna men ba strulade till det så det slutade med sas och united i stället

Vi betala totalt ca 60000 för en vecka med båt och hela köret

Daniel
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Alf

Medlem
Beroende på vilken ö du tänker dej så finns det en hel del flyg från New York till Karibien. Det är betydligt lättare att hitta awardplatser till NYC än Miami.
 

Homer

Medlem
Om du med Karibien även inkluderar "Continental countries with Caribbean coastlines and islands"
så är det ju ett halvdussin länder som räknas som Nordamerika och du kan flyga till för 110k t/r
t.ex. Belize, Costa Rica, Mexico.
 
Toppen