Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

M.K

Medlem
Du har fördelarna med nordiskt kort, växling utan limit och mer ATM uttag. Frågan är bara om det är värt 924:-/år?
 
Du har fördelarna med nordiskt kort, växling utan limit och mer ATM uttag. Frågan är bara om det är värt 924:-/år?

Jag kör inte Metal, bara Premium, och det kostar 632 kr/år.

...skapade sedan en överföring från Revolut till mit svenska bankkonto, och pengarna fanns där ungefär 1 timme senare. Underbart! Tidigare fick man betala typ 50 kr eller sådant för denna snabba överföring. Annars tog det flera bankdagar.
Jag har dock aldirg varit med om att en överföring tar 1h, snarare 2-4 dagar.
 
Till och med express/premium tog 2-4 dagar? Det tog det vanligtvis för gratisöverföringen hos mig.

Ja, som premiumkund har jag aldrig kunnat välja några olika typer av överföringar. Jag noterar dock att överföringarna har varit segare än vanligt de senaste månaderna. Jag gjorde faktiskt en överföring imorse vid kl 08:00, och den genomfördes direkt, men "väntas den 18 december". Vad står det på din bekfrätelse?
 
Last edited:

imartin

Medlem
Faktist samma, 18. december. Bekräftelsen av överföringen fick jag ganska omgående, 07:32 på morgonen. 10:10 fick jag mejlet "Your transfer has been executed". Även i det mejlet står det 18 december. Men pengarna fanns på mitt svenska konto (hos SEB) direkt.

P.S.
"Jag gjorde faktiskt en överföring imorse vid kl 08:00,"
Där ser man ... ;)
 

M.K

Medlem
@Mattias Holmén Jag betalar 77:- per månad för Premium. Inte mycket pengar det heller för vad jag faktiskt får, ett supermodernt fin-tech kort.

Jag stöttar oftast goda lösningar genom ett aktivt val att betala lite för dem. Top-up’s och växlingar mm är kanon så fortsätter nog med nordiskt kort.
 
Last edited:
Faktist samma, 18. december. Bekräftelsen av överföringen fick jag ganska omgående, 07:32 på morgonen. 10:10 fick jag mejlet "Your transfer has been executed". Även i det mejlet står det 18 december. Men pengarna fanns på mitt svenska konto (hos SEB) direkt.

P.S.
"Jag gjorde faktiskt en överföring imorse vid kl 08:00,"
Där ser man ... ;)

Okej, ja, det kanske beror på bank.

P.S.
"Där ser man ... ;)"
Ser vad?
 
@Mattias Holmén Jag betalar 77:- per månad för Premium. Inte mycket pengar det heller för vad jag faktiskt får, ett supermodernt fin-tech kort.

Jag stöttar oftast goda lösningar genom ett aktivt val att betala lite för dem. Top-up’s och växlingar mm är kanon så fortsätter nog med nordiskt kort.

Märkligt vi har olika pris?
41207151d4e8c33220222ef4ff6f5c32.jpg
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen