Testade nu återigen den reseförsäkring som ingår i Metal.
Min väska kom ej fram på 7h under min senaste resa till Prag. Detta är min erfarenhet av de försäkringar jag har. Har ej skickat in något till SAS gällande detta då försäkringarna täckt det.
Resa: 18 oktober
Amex Platinum
Handlade lite kläder, hygienartiklar på mitt Amex för ca 2100kr, fyllde i skadeanmälan online på lördagen och på måndagseftermiddagen var ärendet godkänt.
IF Skadeförsäkringar, ResXtra
Fyllde i skadeanmälan online under söndagen. Fick ett godkännande på måndagen och pengarna på kontot en dag senare. Detta är en schablonersättning, inga kvitton eller speciella dokument behövde skickas in.
Revolut Metal / White Horse
H&M tog ej Amex, så handlade på mitt vanliga Revolut-kort. Letade upp Revolut-försäkringen och mailade in PIR-rapport, mottagningsbekräftelse av väskan som hotellet skapat då jag sov, flygbiljetten och kvittot från H&M - mailade in detta i onsdags - den 23. Fem dagar senare (idag) fick jag svar att jag måste skicka in PIR-rapport, bokningen, utskrivet och påskrivet förseningsintyg från flygbolaget, kvitton, bagagetaggen (ej baggagekvittot) och boardingkortet till dem.
Jag måste även skicka ett mail till flygbolaget där jag meddelar dem att jag gör ett anspråk hos White Horse och detta mail måste skickas in senaste 7 dagar efter att jag mottog min väska igen. Måste även inkludera en White Horse-adress i detta.
Har även fått ett två sidors formulär att fylla i för detta. Allt detta ska helst postas in, men det går att maila in.
Här ger jag upp, det handlar om ungefär 230kr och min tid är absolut mycket mer dyrbar än att hålla på att försöka få en vettig lösning och hålla på att fylla i långa formulär och skicka in olika dokument. Bagagetaggen har jag ju inte kvar, till exempel - men bagagekvittot finns på mail och PIR-rapporten och kvitton har jag kvar.
Ytterligare en anledning att inte ha Revolut Metal för mig.
Min väska kom ej fram på 7h under min senaste resa till Prag. Detta är min erfarenhet av de försäkringar jag har. Har ej skickat in något till SAS gällande detta då försäkringarna täckt det.
Resa: 18 oktober
Amex Platinum
Handlade lite kläder, hygienartiklar på mitt Amex för ca 2100kr, fyllde i skadeanmälan online på lördagen och på måndagseftermiddagen var ärendet godkänt.
IF Skadeförsäkringar, ResXtra
Fyllde i skadeanmälan online under söndagen. Fick ett godkännande på måndagen och pengarna på kontot en dag senare. Detta är en schablonersättning, inga kvitton eller speciella dokument behövde skickas in.
Revolut Metal / White Horse
H&M tog ej Amex, så handlade på mitt vanliga Revolut-kort. Letade upp Revolut-försäkringen och mailade in PIR-rapport, mottagningsbekräftelse av väskan som hotellet skapat då jag sov, flygbiljetten och kvittot från H&M - mailade in detta i onsdags - den 23. Fem dagar senare (idag) fick jag svar att jag måste skicka in PIR-rapport, bokningen, utskrivet och påskrivet förseningsintyg från flygbolaget, kvitton, bagagetaggen (ej baggagekvittot) och boardingkortet till dem.
Jag måste även skicka ett mail till flygbolaget där jag meddelar dem att jag gör ett anspråk hos White Horse och detta mail måste skickas in senaste 7 dagar efter att jag mottog min väska igen. Måste även inkludera en White Horse-adress i detta.
Har även fått ett två sidors formulär att fylla i för detta. Allt detta ska helst postas in, men det går att maila in.
Här ger jag upp, det handlar om ungefär 230kr och min tid är absolut mycket mer dyrbar än att hålla på att försöka få en vettig lösning och hålla på att fylla i långa formulär och skicka in olika dokument. Bagagetaggen har jag ju inte kvar, till exempel - men bagagekvittot finns på mail och PIR-rapporten och kvitton har jag kvar.
Ytterligare en anledning att inte ha Revolut Metal för mig.