Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

mha321

Medlem
Så lär det vara. Men jag tycker ändå att det är ganska bra för de som inte vill greja med kreditkort... De får ju möjligheten att spara in valutaväxlingspåslaget som deras vanliga bankkort har. Vi andra får ju den vinsten plus lite poäng...
Det är det positiva sättet att se det :)

Det negativa sättet är att när de väl har stöd för de flesta internetbanker runt om och smidiga inbetalningar där, så ökar risken påtagligt att det slutar vara gratis att fylla på från kreditkort med poäng...
 
  • Gilla
Reactions: hco

M.K

Medlem
@mha321 Stoppas det blir de av med många kunder och vi får då använda andra aktörer.

Poängen vi får är en bra kompensation för månadsavgifterna, men finns många andra alternativ. Vissa räkningar jag kör med Revolut återgår då till betalo/billhop istället. Det finns också flera andra top-up alternativ för utlandsspend och överföringar.
 

JanneD

Medlem
Hej! Tog idag ut USD på bankomat här i Sverige, inför resa. Men jag åkte på bankens växlingskurs, och det drogs från mina svenska pengar på Revolut, inte från mina USD.Fanns inget val att välja bort detta. Någon här som vet om det skall vara så, eller om det finns någon workaround inför nästa gång?.... Kursen är ju rejält mycket sämre än Revoluts....
 

Berglund

Medlem
Hej! Tog idag ut USD på bankomat här i Sverige, inför resa. Men jag åkte på bankens växlingskurs, och det drogs från mina svenska pengar på Revolut, inte från mina USD.Fanns inget val att välja bort detta. Någon här som vet om det skall vara så, eller om det finns någon workaround inför nästa gång?.... Kursen är ju rejält mycket sämre än Revoluts....
Ja, det där fungerar inte. Den svenska apparaten vill naturligtvis sälja US Dollar till dig, till sin egen kurs, den ger ju inte bort dollar gratis. Det kommer alltid att gå via svensk valuta, för apparaten kommer debitera ut SEK, oavsett vilken valuta som den sedan konverterar ut till dig i handen. Du har lurat dig själv, kan bara hoppas att det inte gällde några stora pengar.
 
Hej! Tog idag ut USD på bankomat här i Sverige, inför resa. Men jag åkte på bankens växlingskurs, och det drogs från mina svenska pengar på Revolut, inte från mina USD.Fanns inget val att välja bort detta. Någon här som vet om det skall vara så, eller om det finns någon workaround inför nästa gång?.... Kursen är ju rejält mycket sämre än Revoluts....

Revolut är bra för att ta ut lokal valuta, inte annat. Precis som @Berglund skriver.
 

JanneD

Medlem
Ja, det där fungerar inte. Den svenska apparaten vill naturligtvis sälja US Dollar till dig, till sin egen kurs, den ger ju inte bort dollar gratis. Det kommer alltid att gå via svensk valuta, för apparaten kommer debitera ut SEK, oavsett vilken valuta som den sedan konverterar ut till dig i handen. Du har lurat dig själv, kan bara hoppas att det inte gällde några stora pengar.

Revolut är bra för att ta ut lokal valuta, inte annat. Precis som @Berglund skriver.

Tack för svar, det var precis som jag misstänkte, jag kunde bara inte hitta någon infp om det någonstans.
Och det var inga stora pengar, utan jag gjorde uttaget bara som en test, tänkte bara ha några dollar på fickan innan man landade i USA.
 
Ny värvningskampanj, 110 SEK per värvning.

0a9ca1e1d3e591170208ec61d4e1f46f.jpg

a2093b901945eadd63a381a527b95393.jpg
 
Toppen