Senaste nytt

Resor med öl

Valley

Medlem
Den såg riktigt fin ut!!
Fantastisk Weisse.
Vädjade till agenten i Sverige för Tucher att plocka in den. Men, som väntat, kalla handen.

Samma sak med denna storfavorit
IMG_2658.JPG

Man får inse att landet lagom fortfarande strävar efter "stor stark" som främsta försäljningsargument.
 

Resenären

Medlem
En 'resa' till den lokala delikatessaffären resulterade i en låda GOD JUÖL:

DSC04281.JPG


Ovansidan är utformad som en adventskalender, numrerad 1 till 24. Jag kunde inte motstå frestelsen utan öppnade nr 1 och 11:

DSC04282.JPG


Möllys och Nääs, där den senare föll mig bäst i smaken. Vad de övriga 22 är för sorter återstår att se/smaka.
 

mika

Medlem
Någon som ska flyga med Asiana i år? De ska ha en egen öl i deras lounger i Seoul.

Asiana Airlines launches own craft beer

Jag testade den nyligen i Asianas loungen i Seoul. Den är ett session IPA och jag tyckte den var helt OK i sin genre. Riktikt trevligt att det serveras något annat än lager även i Asien nu. I Asianas lounge finns en automat för lageröl och jämfört med det blev det vissa svårigheter för lokalbefolkningen att operera manuellt. Många lyckades bara få ut skum och blev missnöjda med det.
icn3.JPG
icn1.JPG
icn2.JPG
 

mika

Medlem
Även EVA Air har introducerat sitt craft beer - Jasmin Tea Ale. Den serveras i deras premiumkabiner. Det här var verkligen något annorlunda - oerhört svag smak, märkligt blandning mellan smak av te och öl. Fast den blev ingen favorit, uppskattar jag verkligen att de försöker och ändå tar jag hellre den här än Heineken eller Gold Medal Taiwan beer.
eva.JPG
 

PhNi

Medlem
Om du är i chicago kan jag rekommendera Taproom, baren på Lagunitas brewing company. kostade 10 dollar med über från the loop. Bra stämning, liveband när vi har där. Gratis rundvisning i bryggeriet varje timma eller så kan man köpa en ölprovning. Säger du att du kommer från Sverige blir personalen exhalterade (iallafall de 5 i personalen som vi pratade med..). Då Sverige var första landet som Lagunitas lyckades självständigt etablera marknad i (innan de tog hjälp av externa bolag för exponering) så vi svenskar är viktiga för dem ;) Du kan själv i baren också ta en ölprovning av de mängder med ölsorter, eller käka där.
upload_2018-11-24_21-17-7.png
upload_2018-11-24_21-17-34.png
 

Attachments

  • upload_2018-11-24_21-16-25.png
    upload_2018-11-24_21-16-25.png
    952,1 KB · Visningar: 241

Mikael W

Ny medlem
Kan rekommendera PiwPaw beer heaven i Warszawa. De har ca 90 olika öl på tap och en hel del på flaska.
När jag var där hade jag lite flyt och kom in ganska lugn stund på kvällen. Ett 4cl glas kostar 1 zloty, alltså ca 2,50 kronor(!). Började med att beställa 14 stycken och bartendern var snäll och satte nummer under varje glas så att jag skullle ha koll på vilken som var vilken. Mycket trevligt ställe som jag lär besöka igen :)

PiwPaw BeerHeaven, Warszawa - Omdömen om restauranger - TripAdvisor
 
Toppen