Senaste nytt

Reserestriktioner bland svenska företag?

A380*G

Medlem
Jag vet en svensk som gör konsultjobb åt FN som har inskrivet i sitt avtal att det är F som gäller för långresor. Det är nog ovanligt.

Skulle nog tro att kostnaden för FNs biljetter i F är i paritet med en normal halvflexibel ekonomibiljett, ungefär på samma sätt som filmbolagens F-biljetter prissätts.
 

Hall

Medlem
En bekant jag har som jobbar på Arbetsförmedlingen har EB Guld. De får samla poäng etc, men de får bara användas i tjänsten. Guldkortet får såklart användas privat för lounge access etc. Eftersom de aldrig reser internationellt vad jag vet, så blir det ju svårt att utnyttja poängen till uppgraderingar.

Vänta, menar du att någon sekreterare sitter och räknar hur mycket poäng personerna fått in och kollar var de tar vägen? Det låter ju helt vansinnigt.. eller är det som jag tror att det bara är inskrivet i resepolicyn och att det sedan är en samvetsfråga?
 

Agö

Medlem
Vänta, menar du att någon sekreterare sitter och räknar hur mycket poäng personerna fått in och kollar var de tar vägen? Det låter ju helt vansinnigt.. eller är det som jag tror att det bara är inskrivet i resepolicyn och att det sedan är en samvetsfråga?

Arbetsförmedlingen har en ny service där de hanterar folks Eurobonuskonton för en rund summa. Nya tider!
 

johhenrik

Medlem
Vänta, menar du att någon sekreterare sitter och räknar hur mycket poäng personerna fått in och kollar var de tar vägen? Det låter ju helt vansinnigt.. eller är det som jag tror att det bara är inskrivet i resepolicyn och att det sedan är en samvetsfråga?

Alltså, var någonstans har jag sagt det? Läs mitt inlägg utan att fylla i något. Det står: Man får inte använda poäng privat. Det är det enda. Var uppstår denna massiva administration som flera yttrar sig om här? Om ni vet något om den, berätta gärna, men jag känner inte till den. Det finns många regler i samhället, på jobbet osv som inte kollas minutiöst, varför skulle detta vara undantaget? Varför skulle någon sitta och kolla folks EB-poäng till 100%? Så ta av er foliehattarna lite. ;)

Mitt inlägg var bara till för att belysa hur det går till i statliga myndigheter, eller mer specifikt, hur det ser ut hos AF iaf. Skulle tro de flesta myndigheter har liknande dock.

Edit: AF = Arbetsförmedlingen i detta inlägg. ;)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Mitt inlägg var bara till för att belysa hur det går till i statliga myndigheter, eller mer specifikt, hur det ser ut hos AF iaf. Skulle tro de flesta myndigheter har liknande dock.
OT svar
Förkortning AF i denna forum betyder ofta Air France och (ännu off topic) AB är inte Aftonbladet. ;)
 
Toppen