hej jag har försökt få ersättning då vår resa blev 24h sen när vi skulle till kanarieöarna. Jag har fått avslag av Wideröe.
jag skrev detta till dom:
På flygningen från Göteborg till Las Palmas blev vi försenade med anledning av att piloterna inte fått sin vilotid. Det var första delen av resan som blev försenad, så att vi missade planet till Las Palmas. Detta medförde att vi blev försenade 24h då det inte fanns några andra lösningar. Vi flög med samma flightnr som vi skulle ha åkt med fast ett dygn sent. Vi yrkar på högsta ersättningen för oss båda då vi blivit 1 dygn sena, Direkt då vi fått reda på att planet skulle avgå sent kontaktade vi SAS kundtjänst om problematiken. Vi har ställ kraven mot SAS, de instruerade oss att ställa kraven mot er. vh Mikael och Stina
Fick avslag idag med denna texten:
Hei Mikael,
Viser til din henvendelse vedrørende din reise. Beklager de uregelmessighetene du ble utsatt for, med de konsekvenser dette medførte. Vi gjør vårt ytterste for å frakte våre passasjerer til bestemmelsessted som avtalt, dessverre oppstår det enkelte ganger uforutsette ting som gjør en kansellering eller forsinkelse uunngåelig.
Kundens krav i henhold til kompensasjon og assistanse er regulert av EUs regulativ 261/2004. Denne forsinkelsen er dessverre ikke kompensasjonsberettiget i henhold til regulativet, da uregelmessigheten oppstod på grunn av ekstraordinære omstendigheter. I dette tilfellet var det fugl som hadde truffet flymaskin kvelden i forveien, og dette førte til at crewet kom senere inn enn planlagt.
Når uregelmessighet oppstår og årsaken er ekstraordinær, har passasjerene følgende valg.
1. Passasjeren kan velge ombooking samt forpleining. Forpleiningen består av mat/drikke, hotell, transport til/fra hotell, dersom dette er aktuelt.
2. Passasjeren kan velge refusjon og returreise dersom reisen ønskes avbrutt. I tillegg forpleining.
Igjen beklager vi de uheldige omstendighetene du opplevde i forbindelse med din reise. Vi vil samtidig benytte denne anledningen til å ønske deg velkommen ombord igjen til oss i Widerøe.
har ni några bra förslag på hur jag skall gå vidare? eller ser det ut som dom har rätt. Om en fågel flög in i ett plan dagen innan känns inte riktigt som jag skall behöva förlora en dag semester för. Dessutom väntade de på våra väskor som gick med det planerade flyget. Men de vänta inte på oss.
tacksam för kreativa förslag
Mikael