Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

spritfet

Medlem
Behöver lite input från er angående ett ärende jag trodde var ett solklart case...

Åkte SAS TLL-ARN där vi blev försenade 2h 15min, en type 1 flight (<1500km) och €250 i ersättning. SAS hävdar att det krävs 3h försening och erbjuder istället 8000 eurobonuspoäng i goodwill (jag är EBD). Vad gäller?
 

spritfet

Medlem
Behöver lite input från er angående ett ärende jag trodde var ett solklart case...

Åkte SAS TLL-ARN där vi blev försenade 2h 15min, en type 1 flight (<1500km) och €250 i ersättning. SAS hävdar att det krävs 3h försening och erbjuder istället 8000 eurobonuspoäng i goodwill (jag är EBD). Vad gäller?
Läste för snabbt tror jag, det hade krävts 3h. 2h är bara för refreshments?
 

Kansai

Medlem
Nej men vänta här @spritfet Till Tallin är det lätt under 1500 kilometer, därav behöver du vara försenad minst två timmar. Enligt vad jag förstår så ska du ha 250 euro...
 

anjak

Medlem
Nej men vänta här @spritfet Till Tallin är det lätt under 1500 kilometer, därav behöver du vara försenad minst två timmar. Enligt vad jag förstår så ska du ha 250 euro...
Det gäller om flighten är inställd. Du får i normalfallet inte ersättning för en försening. Domstolen har däremot sagt att en flight som är mer än 3 timmar sen ska räknas som inställd och ge samma ersättning.
 

Kansai

Medlem
Lägger mig platt och är tacksam över kunskapen på detta forum!

Vad gäller min rätt till kompensation både i tidigare inlägg med anledning av inställda connections till/från DUS?
 

spritfet

Medlem
Tack för snabba svar. Hade varit en skön bonus, men 8000 poäng är inte fy skam. Ska nu se vad SAS vill ge mina 3 medresenärer.
 
Toppen