Senaste nytt

Qsuite - Qatar Airways nya business class

Voyageur

Medlem
Tjusigt! Men Business Class ser ju mer och mer ut som First (oavsett bolag som uppgraderar och förnyar sina BC). Hur långt kan egentligen utvecklingen av den näst bästa klassen gå, innan man liksom är inne på First class-området?!. Då blir det ju snart ingen mening med att betala för First class om man kan få en snarlik upplevelse i Business

Rätta mig om jag har fel men First är väl egentligen inget som är tänkt för gemene man, utan snarare för en snäv liten publik som har enorma resurser, där 40K SEK ses som fickpengar och kan gladeligen pyntas ut för ett hopp till New York eller nåt. Visst håller First på att dö ut, mycket pga av att det finns så mycket konkurrens numera från privata aktörer med små privata jets att hyra osv. Men också de facto att business allt mer erbjuder en komfort för att kunna sova ut och vila,samt med en del lyx.
 

JacobGBG

Medlem
Tjusigt! Men Business Class ser ju mer och mer ut som First (oavsett bolag som uppgraderar och förnyar sina BC). Hur långt kan egentligen utvecklingen av den näst bästa klassen gå, innan man liksom är inne på First class-området?!. Då blir det ju snart ingen mening med att betala för First class om man kan få en snarlik upplevelse i Business

Detta är ett helt legitimt argument från en entusiast som vi på BC, någon som gillar att testa så många produkter som möjligt.

För den avsedda önskemålgruppen, kontantbetalande företag och VIPs så finns inte detta tänk.
 

jumbooze

Medlem
När man planerar att testa denna så är det lite synd att Qatar inte längre flyger till AUH för min redemption plan var att leta Aadvantage asien-me och avsluta i AUH för sista segmentet med businessfirst till Auh ger F lounge, finns det någon annan ME destination som qatar fortfarande flyger till DOH-XXX?
 

Andrew

Medlem
När man planerar att testa denna så är det lite synd att Qatar inte längre flyger till AUH för min redemption plan var att leta Aadvantage asien-me och avsluta i AUH för sista segmentet med businessfirst till Auh ger F lounge, finns det någon annan ME destination som qatar fortfarande flyger till DOH-XXX?
Muscat, MCT
 

Dr. Miles

Expert
Det går att boka bonusresa på Qatar Airways Business class på deras Boeing 777-300ER (där Qsuite finns).

Med British Airways Executive Club Avios kostar resan mellan Doha-London v.v. enkel i Business class 60.000 avios.

Screenshot20170929 07 QR.png


Med American Airlines AAdvantage miles kostar samma resa 42.500 miles per enkel i Business class. Då ingår också anslutningsflyg till Norden med British Airways.


Följande flighter mellan Doha-London flygs med Boeing 777-300ER som har Qsuite.
QR1/2
QR7/8
QR10/11
 

KRYSS

Medlem
Qatar Airways Will Offer Qsuites To Seoul Incheon As Of January 22, 2018 - One Mile at a Time

Står att det gäller QR858 och QR859. När uppdateras bokningen så man kan byta platser? Vi flyger ARN - DOH - ICN i oktober nästa år. Det är en bit fram men vill gärna vara med när de släpper platserna så vi får en qsuite till familjen (2+2). Loggade in nu och såg att de fortfarande var gamla layouten på 777an. När de bytte från 787 till A350 så kom det upp rätt omgående på bokningen.

Nu är jag inte så påläst på Qsuite mer än at tman ska kunna öppna mellan fyra mittensäten. Men vilka rader ska man välja om man vill sitta alla fyra tillsammans? Är det rad 1 och 2 eller från rad 2 och 3?(D E F G)

*Edit* Jag läste nog till mig att det är rad 1 och 2 som hör ihop osv. Har jag fel får någon gärna rätta mig.
 
Last edited:
Toppen