Senaste nytt

Qatar flyger A350 till Stockholm med Q Suite från oktober 2018

simulacra

Medlem
777-300ER på Arn - Doh och Doh - BKK, 350-900 p BKK - Doh, och sen en till 777-300ER Doh - Arn. Sätesväljaren visar 2+2+2 på alla flighter utom den som flygs i 350:n. Jag antar att jag hade otur men så blev det väl när jag premierade klockslag över flygplanen. Men enligt FR24 så ser jag nästan alltid 77W när jag kollar vad Qatar flyger med härifrån.
 

squeezen

Medlem
777-300 ER har vissa renoverats till Q suite. Andra 2-2-2.
350-1000 har alla qsuite
350-900 har mestadels 1-2-1 finns nån enstaka med qsuite.

de har bara F på A380 samt som @intuition skriver vissa inom mellanöstern (iaf innan blockaden), typ Kuwait, Dubai etc.

här är en bra vy på ”ordinarie” Qsuite flighter per destination.
https://www.qatarairways.com/en/onboard/qsuite.html

Som sagt händer ju equip change ofta dock.
 

Canadien

Medlem
QR171/172 har varit i huvudsak A35K sedan 1/11. (77 av 86 avgångar, resten A359)

Men enligt FR24 så ser jag nästan alltid 77W när jag kollar vad Qatar flyger med härifrån.

Då tittar du på fel avgång. Sena avgången som går kring 21.45 har oftast 350, och som intuition skrev ovan, 77 av 86 avgångar med Qsuite. Tex den som just nu är i luften mellan ARN-DOH
 

simulacra

Medlem
Trist att de verkar vilja ha 4 papp till för att byta till 21:45-flighten, aja, det blir nog bra ändå. Jag föredrar business mest för att det inte är fullsmockat och en massa skrikande barn.
 

toer00

Medlem
Fast den finns väl med en First också, hade varit kul om den åkt från ARN. :)

Det fanns i alla fall en sådan. Åkte med den för ca 10 år sedan mellan DOH och KUL. Blev uppgraderad till fr. Business till FIRST ombord, det var mitt krav för att släppa våra platser till en arabisk familj som ville sitta i linje 2+2. Vi fick frågan om vi ville byta och flytta länger baks till ett para lediga platser. Jag kontrade och sa, ni har ju lediga platser i FIRST... ;)

Efter lite dividerande kom kabinchefen och sa "Mr and Mrs XXX, we are pleased to offer you a upgrade if you choose to leave your seats for that family..." Med ett brett leende :) accepterade vi.
 
Toppen