Senaste nytt

Qatar-blockaden - praktiska konsekvenser för resande

SK525

Medlem
Bara ring tills du får prata med en som kan ändra till dig. Vår bokning är också nästan samma period som din och det löste dom. Nu är det kanske inte lika lätt att fixa till 9 platser som våra 2 men ge dig inte. Nu var vår bokning i Business och det hjälpte kanske?

Gjorde ett nytt försök idag igen... Omboking via Kuwait (ARN-DOH-KWI-DXB) var det som erbjöds nu. Nu gick det också fint att ändra datumen till valfria datum som passade oss bättre, trots att det innebar att de fick ta från "B" och "Y" inventory på Qatar-flighterna. Så vi tog det och är nöjda. Dock väldigt märkligt att man ska behöva få olika besked varje gång man ringer.
 

Berglund

Medlem
Dock väldigt märkligt att man ska behöva få olika besked varje gång man ringer.

Inte för att för ett ögonblick försvarar något av gulfbolagen men att kundtjänst ger "spännande besked"
(läs "olika-oförutsägbara-högst varierande och "mutually exclusive" - besked) är ju inte något särskilt för just Qatar eller ens gulfbolagen som helhet. Det finns en anledning till att en av de få allmänt accepterade förkortningarna här på forumet är HUACA (Hang Up And Call Again).
Får du inte svaret du vill ha, upprepa processen tills ett acceptabelt svar produceras alternativt droppa den pucken.
 

pep

Medlem
Denne blokade synes glemt, men den har stadig stor negativ impact: Sidste uge fløj jeg DOH-Kigali og den lange deroute (for at undgå at overflyve Saudi Arabien) foråragede 2½ times extra tid i luften. FAs fortalte mig at alle deres Sydamerika ruter også er hårdt ramt (ud over Afrika destinationerne). De sagde at det tager ca. 3 timer længere at flyve til alle deres SA-destinationer - før tog det 10 timer, nu tager det 13!
 
Last edited:

pep

Medlem
Nej, de dysser det ned. Der fremgår intet på deres homepage og kun tiderne vil fortælle dig at det er noget helt galt. Men staff er enormt bekymrede...Og selskabet må lide enorme tab. F.eks. må de nu skifte crew i EBB på vej til KGL
 

squeezen

Medlem
Verkar vara bra uthållighet i denna kris.
Ställer till det med en leverantlr jag har i Saudi som jag ville expandera till Qatar. Totalt kaos och ingen dispens för multinationella företag heller.
Dessutom galna priser (änne mer tokiga) då mat mest kommer fr Iran till qatar nu.
 

JensE

Medlem
Snackade med bartender i loungen vid något av mina besök och han berättade att nästan all mat kommer från Turkiet och dom flög in kor för att få mjölk, smör etc.
 

GOTATH

Medlem
Vi fick ta en liten omväg från Doha i förrgår
491cd283a7e59087fa13a59f86708ee3.jpg
 
Toppen