Senaste nytt

Qatar Airways Al Mourjan Lounge i Doha revisited....

johannesa

Medlem
Väcker den här gamla tråden till live igen. Är det någon som har uppdaterad information om vad som gäller för lounge i Doha. Jag flyger in till Doha i från London på väg till Kapstaden, business på Qatar Airways . Jag har Emerald-status (Guld i BAEC). Vilken lounge har jag access till och vilken ska jag satsa på? Jag har varit ett par gånger i den stora Al Mourjan-loungen när jag flygit med familjen men då har jag inte ens försökt använda min status. Finns det nåt roligare/bättre?
 

NotRyan

Medlem
Väcker den här gamla tråden till live igen. Är det någon som har uppdaterad information om vad som gäller för lounge i Doha. Jag flyger in till Doha i från London på väg till Kapstaden, business på Qatar Airways . Jag har Emerald-status (Guld i BAEC). Vilken lounge har jag access till och vilken ska jag satsa på? Jag har varit ett par gånger i den stora Al Mourjan-loungen när jag flygit med familjen men då har jag inte ens försökt använda min status. Finns det nåt roligare/bättre?
Eftersom du "bara" flyger Business så är det väl den... Emerald ger väl inget mer än så där.... Vore ju bra om det hade givit tillgång till Al Safwa, men nej...
 

PTR

Medlem
Med betald Business kan man tydligen betala in sig i Al Sawfa nuförtiden för 250QR så har man lång layover
kan det nog vara värt det.
Speciellt nu när Al Mourjan brukar vara knökfull och kvaliten på mat och dryck har gått ner sig.

Al Safwa är imponerade men det var nästan lite obekvämt när jag var där genom att vi var två gäster
i den gigantiska loungen.

Den andra Business-loungen för de med Oneworld status är fö riktigt dålig, alldeles för liten och igen alltid knökfull.
Sist jag flög ekonomi via Doha fick jag dock tack vara att den var full tillgång till Al Mourjan.
 

M@GNÜS

Medlem
Finns ju Qatar Airways First Class lounge som du har tillträde till med Emerald kortet. Den är dock sämre än Al Mourjan.
 

pep

Medlem
Med betald Business kan man tydligen betala in sig i Al Sawfa nuförtiden för 250QR så har man lång layover kan det nog vara värt det.....Sist jag flög ekonomi via Doha fick jag dock tack vara att den var full tillgång till Al Mourjan.
Samme her: fik lov at komme ind i Al Mourjan til jul selv om jeg kun rejste paa award upgrade fra eco til business (altsaa ikke revenue ticket). I Al Safwa har jeg aldrig foelt nogen form for lykke, men imponerende er den. Bruger den kun som sovevaerelse...
 

johannesa

Medlem
Tack för svar, låter som att jag får satsa på Al Mourjan igen och hoppas på att det inte är alltför fullpackat. Landar kring midnatt både dit och hem och har 2-2,5 timme att slå ihjäl.
 
Toppen