Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

jfolme

Medlem
Sukhothai som jag gillar att bo på har en ca 25 meters bassäng med sol mellan 8-17. Brukar inte vara fullt men på eftermiddagarna och speciellt lördagar är det ofta lite mer folk runt poolen.
 

kristerj

Medlem
Shangri-La är mkt bra, bor du i Krungtep Wing så är det ingen trängsel vid poolen. Läget nere vid floden och närheten till Skytrain är extra plus
 

malmokalle

Medlem
Hur fungerar det med Horizon Club (lounge) på Shangri-la. Ingår detta om man bor i Krungthep Wing eller måste man vara statusgäst? Har själv guld;).
 

Johanna

Medlem
Jag har bott på Shangri-La 3 gånger och då i Kruungthep Wing. Jag har varit mycket bra. @malmokalle tror inte du har tillgång till den loungen men det behöver du inte. Hela vingen är för de som bor i den. Där serveras frukost, afternoon tea, tilltugg och drinkar på kvällen och fri dricka under dagen. Vingen har även en egen pool där du kan beställa alkoholfri dricka under dagen (tror inte alkohol ingår).
 

EBGGOT

Medlem
Jag tycker Shangri-La i BKK har tappat väldigt mkt det sista åren! Jag tycker verkligen inte deras service för 5 år sedan avspeglar dagens verklighet.
Jag vill till och med gå så lång att jag INTE rekomenderar personer att bo där ....
 

Per N

Medlem
Mitt tips är Sheraton Grande Sukhumvit. Jag tycker det är den trevligaste poolen av dom lyxhotell jag testat i Bangkok (Peninsula tvåa). Det finns ingen lounge utan man kan välja på tre olika barer att inta sina drinkar och tilltugg på om man bokar den kategorin av rum. Jag tycker det många gånger kan vara trevligare än att sitta i en lounge.
 

Johanna

Medlem
Jag tycker Shangri-La i BKK har tappat väldigt mkt det sista åren! Jag tycker verkligen inte deras service för 5 år sedan avspeglar dagens verklighet.
Jag vill till och med gå så lång att jag INTE rekomenderar personer att bo där ....
Jag har inte varit där på kanske 4 år men upplevde inte servicen som dålig då utan mycket bra. Gillar poolen som bara är för dom i Wing.
 
Återupplivar tråden.

Funderar på Pullman Hotel G i Bangkok över 4 nätter, utöver redan bokade Conrad. Nån som har first hand experience om hotellet och vad att förvänta som Platinum? Lounge, uppgradering, frukost mm?

Bott på både Sofitel sukhumvit och SO och visst lockar de men är i min mening lite över prissatta jämfört med den generella prisnivån i staden, samt att de ligger lite off för mig.

Annan uppstickare känns Vie hotel Bangkok Mcgallery som med 3 siffriga priser natten för en svit, dock ingen lounge.
Som platinum i Accor i Thailand blir åtminstone jag alltid uppgraderad minst ett snäpp och lounge har i 8/10 också tilldelats. Pullman G är ett mycket prisvärt hotell tycker jag, klart mer än sofitel både vad gäller rumspris och restaurangkostnader om man nu vill äta på hotellet dvs
 
Vi bodde på Centara Grand at Central World och Tower Club at Lebua och jag kan rekommendera båda två! Min uppfattning i kort:
Centara Grand hade ett perfekt läge med shopping intill och bra service. Vi fick ett rum redan klockan tio på förmiddagen, vilket var toppen eftersom vi landade tidigt. Dessutom blev vi uppgraderade till våning 46. Vistelsen var lugn och mysig.
Tower Club at Lebua var flashigt. Det var värt att lägga några hundra extra för att få bo högre upp och ta del av Club loungen. Vi bodde på 57e våningen med balkong. Det var en häftig upplevelse att gå ut på balkongen, men kanske lite skakigt för de höjdrädda. Rummet var riktigt stort och servicen var även där väldigt bra. Vi besökte restaurangen Breeze som hade helt fantastisk mat. Club loungen serverade frukost, lunch och afternoon tea. Det var perfekt för oss att ta ett glas och sitta och mysa i den trevliga och lugna atmosfären innan vi begav oss ut för att upptäcka Bangkok.

Poolerna var OK, men man vill inte ligga där när det finns en hel stad att uppleva.
 

Agö

Medlem
Tower Club at Lebua var flashigt. Det var värt att lägga några hundra extra för att få bo högre upp och ta del av Club loungen. Vi bodde på 57e våningen med balkong. Det var en häftig upplevelse att gå ut på balkongen, men kanske lite skakigt för de höjdrädda. Rummet var riktigt stort och servicen var även där väldigt bra. Vi besökte restaurangen Breeze som hade helt fantastisk mat. Club loungen serverade frukost, lunch och afternoon tea. Det var perfekt för oss att ta ett glas och sitta och mysa i den trevliga och lugna atmosfären innan vi begav oss ut för att upptäcka Bangkok.
Helt enig. Kul ställe och en förvånansvärt bra lounge.
 
Toppen