Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

rob74

Medlem
Ankom till Landvetter med SK165 ikväll och hamnade på gate 14! Känns som en mils promenad att ta sig ut via bagagehallen...

Gate 15 var upptagen av Wizz air
Gate 16 var bokad till BRA
Gate 17 var upptagen av Norwegian till Arlanda.
Styr inte Swedavia det här som dom vill?

/TT
Fick åka från 14 för nåt tag sedan. I övrigt har jag stadigt haft 17. Däremot ankom vi vid en gate närmare passkontrollen senast jag var i Göteborg. Men det var i november nån gång. Har inget planerat dit förrän i mars. Får se vad som händer då.
 

Daichan77

Medlem
Första inlägget :)

SK998 PVG-CPH idag. Bra skyltar men inga fållor. Plus, diamant och guld tryckte in sig samtidigt som business och pandion. Ingen blev avisad så vitt jag kunde se.

690C13AC-CCFF-4479-8D85-FAECA5DBF6F4.jpeg

3A655FD6-87DD-495D-B01D-CE3C9AB64527.jpeg
3B716C80-40FA-4894-8E31-A2C7D1A5398C.jpeg
7EC64E0D-1E25-4269-9F15-8DC6DF4A401A.jpeg
 

Jonas C

Medlem
Lysande priority boarding på Heathrow igår. Go-pax bads gå till fållorna först. Därefter ropades priority boarding ut och en stund senare fick övriga passagerare kliva ombord på flygplanet. I övrigt min första flygning på nya SAS Ireland som överlag lämnade positiva intryck.
 

richard87

Medlem
Lysande priority boarding på Heathrow igår. Go-pax bads gå till fållorna först. Därefter ropades priority boarding ut och en stund senare fick övriga passagerare kliva ombord på flygplanet. I övrigt min första flygning på nya SAS Ireland som överlag lämnade positiva intryck.

Engelsmännen har alltid haft koll på det där. Man skulle kunna skriva en avhandling på svenskarnas inställning till alla former av uppdelning. Sällan i det svenska samhället är det så tydligt som när man flyger. Jante i det svenska samhället 2018 hade jag döpt den till, men skolan var några år sedan...
 

Jönsson

Medlem
Engelsmännen har alltid haft koll på det där. Man skulle kunna skriva en avhandling på svenskarnas inställning till alla former av uppdelning. Sällan i det svenska samhället är det så tydligt som när man flyger. Jante i det svenska samhället 2018 hade jag döpt den till, men skolan var några år sedan...
Boarding crew lär i och för sig vara tillstörsta delen irländare och inte engelsmän.
 

Brandten

Medlem
Hong Kong till Stockholm igår.

Skylt med prioboarding för business, plus, diamond och gold. Dock fick endast business gå på och sedan fick alla andra gå samtidigt.
 

ski

Medlem
Gateagenten i T4-43 som skötte boardingen idag 22/1 till SK016 gjorde ett suveränt jobb. Kontaktade purser tidigt för att få blå band. Sedan berättade han i god tid hur boardingen skulle gå till med zoner etc. De som kom fel fick kliva åt sidan och vänta. Bad även folk lämna plats och släppa fram bakomvarande. Även om jag hade zon A väntade jag till sist. Gav honom beröm när jag passerade. Denne gateagent borde få bli utbildare i prioboarding. Bra gjort.
 

NotRyan

Medlem
Boarding crew lär i och för sig vara tillstörsta delen irländare och inte engelsmän.
Menar du att största delen av de anställda på handlingbolaget på Heathrow är irländare?

Sedan tror jag inte ens att SAS Ireland basen på Heathrow har någon överrepresentation av irländare.

SAS Ireland basen i Malaga misstänker jag kan locka en del SAS-skandinaver.
 
Toppen