Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

kexxcream

Medlem
Qantas A380 First. Seat 1A. Limousine transfer bokad på LHR och DXB!

Bonusprogram
: USDM
Flygbolag: British Airways, Qantas, Air Berlin
Kabinklass: F + C
Avreseort: ARN
Destination: Dubai & Abu Dhabi
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng: 70000
Skatter&avgifter: 3400kr
När: Måndag!
Bokad: 2014-12-03

Planerar på att göra en liknande resa under april -15 men det verkar som den enda F som finns från AMS är via LON (och Qantas). Den aktuella rutten nu är: AMS-(BA)-LHR-(QF)-DXB-(QR)-DOH-(QR)-CPH


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Vilka andra rutter är tänkbara med F till DXB från Europa med OW?
 

kexxcream

Medlem
Inte till Dubai, men till/från Doha finns det London LHR och Paris CDG med Qatar Airways. De kör Airbus A380 till dessa destinationer också.

Tack, har tittat på ett antal datum nu och det verkar inte finnas A380 varken till LHR eller CDG under april -15. Kan det vara så att de släpps en viss tid i förväg som LH?
 
Bonusprogram: EB
Flygbolag: LH, TG
Kabinklass: C/F
Avreseort: OSL
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng: 2-4-1 Amex 190 000 EB-poeng
Skatter&avgifter: NOK 10 400kr
När: April 2015
Bokad: 26.des 2014
Resenärer: 2


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Som alla vet släpper inte Lufthansa award-seats i F för et par dagar innan, så har dom nån ledig via andra destinationer bookar jag om.
 
Last edited:
Bonusprogram: USDM
Flygbolag: CX,JAL
Kabinklass: C/F
Avreseort: BKK
Destination: KIX
Stopover: HKG
Transitstop: TPE
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng: 80 000 x2
Skatter&avgifter: NOK 1660kr
När: April 2015
Bokad: 26.des 2014
Resenärer: 2

CX BKK-HKG C
CX HKG-TPE F
CX TPE-KIX C
JL KIX-TPE C 787
CX TPE-HKG F
CX HKG-BKK C

Har Bangkok som base og användar USDM-miles intra-Asien. Svårt at hitta F och C i April til Kyoto, Cherry Blossom prime time på denna tid. Men får The Wing-lounge två gånger :)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

henrik l

Medlem
Svårt at hitta F och C i April til Kyoto, Cherry Blossom prime time på denna tid. Men får The Wing-lounge två gånger :)

CX F till Japan finns vad jag känner enbart till HND. Sedan vill jag också lyfta ett varningens finger för att det kan bli "equipment change" på HKG-TPE och vice versa. Cathay är ökönda för detta.
 

Dr. Miles

Expert
CX F till Japan finns vad jag känner enbart till HND. Sedan vill jag också lyfta ett varningens finger för att det kan bli "equipment change" på HKG-TPE och vice versa. Cathay är ökönda för detta.
Hong Kong-Tokyo Narita (NRT) har också Cathay Pacific flygningar (bl a CX520/521) med First class kabin ibland, men risken för ship change är mycket större till/från Tokyo Narita än till/från Tokyo Haneda (HND).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen