Senaste nytt

Positiva tråden om hyrbilar...

FrontX

Medlem
Nya XC90´n bokad på Hertz ett par dagar. Någon som kan dela lite erfarenhet av den?. Vilken utrustningsnivå får man här i Sverige?
 

nota bene

Medlem
Ska hyra en BMW X6 m50d via SIXT snart. Tror ni det är något att ha?
Valde mellan den och Maserati Ghibli, kanske är dumt att byta Masse mot BMW men Massen var också en diesel med färre hästar än m50d. Känns dessutom lite mer "rough" med BMW. Eller vad tycker ni?
Har åkt Ghiblin, och den är ganska grym. Ingen erfarenhet av BMW:n tyvärr.
 

chazzie

Medlem
Ska hyra en BMW X6 m50d via SIXT snart. Tror ni det är något att ha?
Valde mellan den och Maserati Ghibli, kanske är dumt att byta Masse mot BMW men Massen var också en diesel med färre hästar än m50d. Känns dessutom lite mer "rough" med BMW. Eller vad tycker ni?

Jag har ganska nyligt köpt en X1:a som jag är supernöjd med, så rimligtvis bör X6:an vara 6 ggr bättre! =}

Själv skulle jag nog ha valt Maseratin, den är som sagt ovanligare och en X6:a kan man alltid få provköra med lite kontakter :D
 

palmen

Moderator
Hyrde bil 2 dygn i Miami förra veckan. Måste säga att det var oerhört smidigt. Vi hämtade ut bilen på hyrcentret vid flygplatsen, tog kanske 15 minuter att köa och fixa alla papper innan vi kunde välja valfri bil från "row 11". Fanns 5-6 bilar att välja på och självklart skulle vi ha den enda mustangen som stod där.
Efter att ha gjort oss hemma i bilen var det bara att åka iväg, här var enda problemet på resan, GPSen fick ingen täckning och trodde vi var i Chicago så när vi väl kom ut hade vi ingen aning om vart vi skulle och åkte åt fel håll och in i massa vägarbeten men efter 30 minuter var vi på rätt väg igen.
Grymt trevlig bil att åka med ner till Key West och hemresan gick helt smärtfritt när vi hade lite bättre koll på vart vi skulle.
Väl framme i garaget igen kommer den största överraskningen, hur smidigt det var att lämna tillbaka bilen. Vi vinkades in i en fålla och direkt kom en kille och scannade av streckkoden på bilen, en kvinna hämtade vår GPS. Killen gick ett varv runt bilen och några sekunder senare kom vårt slutgiltiga kvitto och allt var klart. Detta måste ha varit den smidigaste hanteringen jag varit med om alla kategorier, från och med att vi parkerade till all inspektion var klar och vi hade kvitto tog det max 15 sekunder. Snacka om service i världsklass!

Ska jag hyra bil i USA framöver kommer jag inte vara orolig, åtminstone inte om man hyr på en större flygplats.
Hyrbilsfirman var Alamo om någon undrar.
 
F

FCT

Guest
Förra veckan hyrde jag en C-klass sedan hos Sixt Bromma men fick en CLA shooting brake. Snygg och riktigt fin att köra. Känndes mer gedigen och mer kvalitetsmässig än den 3-serie touring jag fick denna vecka.
 

AtleFlyg

Medlem
Sixt bromma airport verkar inte ha för många bilar... Bokade den absolut minsta bilen de hade och fick också en CLA shooting brake ;)
 

riba

Medlem
Hade bokat en 5-sitsig SUV för sommarens 3 veckors roadtrip i new england. Hyrde på Budget på Boston Logan. Stog säkert 30 minuter i kö för att få nycklarna, sådär. Blev uppgraderad till en 7-sitsig SUV, stoort bagage :)
Det bästa var när vi skulle lämna bilen. Proceduren med att läsa av att det var full tank samt mätatställning tog 1 minut. Killen tittar in i bilen och ser att vi har rätt mkt bagage, läs 6 stora resväskor och ett helt gäng handbagege. "Vill ni ha skjuts till terminalen?" Jag svarar skeptiskt, mjaaa vad kostar det. "Det bjuder jag på!" Sagt och gjort, jag hoppar bak och en annan kille kommer in och skjutsar oss till terminal e, rakt utanför där LH incheckningen är. Sjukt smidigt jmf att släpa all packning på/av bussen i 37 graders värme. Han fick såklart bra dricks.
 

Perra

Medlem
Bokat V70 för helgen men fick en XC90, Hertz Vasagatan Sthlm. Kanske i största laget för 2 pers å en resväska men....
 
Toppen