Senaste nytt

Poäng kan inte visas.

ulagun

Medlem
"Vi kan tyvärr inte visa poäng för denna resa".
Denna text har dykt upp ett antal gånger på bokningssidan. Senast Arlanda Chicago samt även K-hamn Chicago gäller både i go samt plus enkel eller t.or. Testat ett antal olika avgång/returdatum. Alltså inga krångliga eller komplicerade linjer.
Finner det lite irriterande när man som i vårt fall då jag jagar Gold för 10.e året (=for ever) samt hustrun är knappt 10.000 poäng från Diamond.
Ok man kan gå in i EB poängtabellen men då måste man ju veta bokningsklass som inte inte heller framgår på bokningssidan.
 

Dr. Miles

Expert
"Vi kan tyvärr inte visa poäng för denna resa".
Denna text har dykt upp ett antal gånger på bokningssidan. Senast Arlanda Chicago samt även K-hamn Chicago gäller både i go samt plus enkel eller t.or. Testat ett antal olika avgång/returdatum. Alltså inga krångliga eller komplicerade linjer.
Finner det lite irriterande när man som i vårt fall då jag jagar Gold för 10.e året (=for ever) samt hustrun är knappt 10.000 poäng från Diamond.
Ok man kan gå in i EB poängtabellen men då måste man ju veta bokningsklass som inte inte heller framgår på bokningssidan.
Innehåller andra flygningar än SAS egna flygningar i resplanen?

T ex till Tokyo finns det ingen codeshare flight eller partner flight så går det att visa antal poäng man kommer att tjäna.
Screenshot20161028 01 SK.png
 

ulagun

Medlem
Innehåller andra flygningar än SAS egna flygningar i resplanen?
Svar nej och det är detta som gör mig så konfunderad.
Nedan kopierat från vår bokningsbekräftelse;
Inga konstigheter
Chicago, O Hare International (Terminal 5) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
Trafikeras av: Scandinavian Airlines | Flygplanstyp: Airbus Industrie A330-300
Bokningsklass: SAS Plus Saver | Sittplats: 23G, 23H | Bagage: 2 st/pers
 

obs

Medlem
Jag har också upplevt detta under den sista tiden och skulle inte bli förvånad om det beror på något systemfel :rolleyes:
 

Nystrom

Medlem
En annan möjlig teori är att EB 3.0 spökar, dvs det kan bli en annan poängintjäning än nuvarande då EB 3. 0 införs
 

obs

Medlem
En annan möjlig teori är att EB 3.0 spökar, dvs det kan bli en annan poängintjäning än nuvarande då EB 3. 0 införs

Det är också en möjlighet. Man blir ju knappast förvånad om man tittar på översikten och det saknas lite poäng på kontot eller det är andra fel i data.
 

mha321

Medlem
Jag har definitivt också upplevt det, och inte bara under den sista tiden. Tycker det kommer och går lite. Det är alltid så när partnerflyg är inblandade, men även när det bara är SAS själva så är det lite hit and miss på den så fort det är anslutningsflyg med i bilden.
 
Toppen