Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Dr. Miles

Expert
Detta också, Sas IT ...
20161124234024-83.253.14.32.png
Kan du skriva länken?
 

JacobGBG

Medlem
Det är jättelätt att hitta informationen på SAS Plusgrades webbisda.

Det står att tillåten bagagevikt är enligt originalbokning. (oavsett om man uppgraderar till SAS Plus eller till Business)

Doktorn är vaken på saker som en själv aldrig skulle ha märkt!

Definitivt ett undantag som man får ha med sig. Däremot så funderar jag på om SAS egen markpersonal har koll på detta?
Jag menar, om någon glider upp till baggage drop i Fast track med biljett som säger C, kommer någon att ha med sig då att inte spana att det är en plusupgrade?
 

Kronholm

Medlem
Jag har lagt ett bud två månader innan avgång. Någon som vet om "buy now"-funktionen kommer upp automatiskt om jag går in o tittar på lagt bud när det nu närmar sig avgång (<10 dagar). Jag vet att denna funktion inte alltid finns men frågan gäller bara om funktionen kan bli synlig på ett lagt bud. eller om jag måste cancellera och lägga en bud på nytt.
 
Hur kan man lägga poängbud ? När jag tittar ser jag bara budmöjligheter i SEK, NOK, EUR USD. Hittar alltså inte knappen där man ändar till EB poäng. Vad missar jag ?
 
Hur kan man lägga poängbud ? När jag tittar ser jag bara budmöjligheter i SEK, NOK, EUR USD. Hittar alltså inte knappen där man ändar till EB poäng. Vad missar jag ?

Jag hade samma fråga tidigare och fick följande svar:

Hade du ditt Eurobonusnummer ordentligt registrerat i bokningen, och var du inloggad? Vet inte om det spelar roll men antar att även icke EB-medlemmar kan buda och då bör ju endast cashvarianten visas.

Jag löste det genom att få SAS-supporten att lägga in mitt EB-nummer på biljetten (som var köpt av någon i Frankrike och som lagt in mitt personnummer snarare än EB-nummer.)
 

Myllys35

Medlem
Ska åka till Hong Kong om mindre än en månad och har bokat i ekonomi. När jag kollar på uppgradering till plus är lägsta bud 185 euro per person enkel väg. En kollega uppgradera på samma sträcka för runt tusenlappen för några månader sedan. Har SAS höjt priserna?
 

DanielKif

Medlem
Ska åka till Hong Kong om mindre än en månad och har bokat i ekonomi. När jag kollar på uppgradering till plus är lägsta bud 185 euro per person enkel väg. En kollega uppgradera på samma sträcka för runt tusenlappen för några månader sedan. Har SAS höjt priserna?
Det gjorde de innan sommaren.
 
Toppen