Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Abbs

Medlem
Någon som vet hur mycket mer poäng jag får vid uppgradering till C från Plus Saver? Börjar vackla och fundera på om jag ändå inte ska lägga in en stöt och maxa. Har ju lagt dryga 25000 och minns jag rätt så är det de dom tar vid standby också. Tänker att får dom välja så tar SAS säkert en standby upgrade hellre där dom slipper punga ut Eurobonus poäng.
Du får 3k mer poäng från Plus Saver till Business Saver
 

joemume

Medlem
Osäker på om det här har varit uppe tidigare, men har en mixad LH/SAS-tripp ut i Europa om några veckor och den är utställd på 220-stock (Lufthansa). SAS Plusgradesystem anser att biljetten inte är "eligible for upgrade" för de segment som flygs av SAS med SAS-flygnummer och på SAS-metall.

Är det bara 117-biljetter som är giltiga för Plusgrade?
 
And I took the plunge. Ganska sugen på C trots allt och skönt att slippa mecket om det nu går igenom. Nu är det bara någon med Diamond som kan peta bort mig eller om SAS nu inte uppgraderar någon alls.
 

Canadien

Medlem
Är ju SAS flygnummer så är väl inte codeshare? ;)
Missade det, men i vilket fall så är det ju Lufthansa som ska skriva ut en ny biljett i den högre klassen om uppgradering går igenom och det lär de inte göra med hjälp av SAS Plusgrade. Kan du bjuda med Lufthansas MyOffer? Troligtvis inte, men den vägen vore ner rimlig med tanke på vem som ställt ut biljetten.
 

joemume

Medlem
Missade det, men i vilket fall så är det ju Lufthansa som ska skriva ut en ny biljett i den högre klassen om uppgradering går igenom och det lär de inte göra med hjälp av SAS Plusgrade. Kan du bjuda med Lufthansas MyOffer? Troligtvis inte, men den vägen vore ner rimlig med tanke på vem som ställt ut biljetten.
Det gick fint att uppgradera LH-flighterna till D-klass för en spotstyver (instant upgrade), så jag får nöja mig med det. :)
 

joemume

Medlem
På flygplatsen kan du säkert ansöka om poänguppgradering ifall det skulle vara intressant.
Tror inte det, som Diamond så har man ju gratis dricka, så det var mest för de extra poängen det kändes relevant. Men det blir ändå så pass lite extra poäng inom Europa, så jag är rätt nöjd med att sitta i GO och njuta av samma benutrymme och samma drinkar som i PLUS... :)
 
Toppen