Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

D

Deleted member 4140

Guest
6500sek från Go - Business till Tokyo under nästa år. Går inte att dra slidern, verkar ha blivit som OT..
 

NotRyan

Medlem
6500sek från Go - Business till Tokyo under nästa år. Går inte att dra slidern, verkar ha blivit som OT..

Det står sold in Japan men...

SAS upgrade from Japan
SAS has introduced Upgrade with fixed price on SAS homepages via Plusgrade for tickets starting in Japan.


Due technical and/or legal reasons, tickets sold in Japan are excluded from SAS normal upgrade with bidding via Plusgrade.

Request for upgrade can be made from time of booking and no later than 48 hours before departure through Manage My bookings on SAS homepage.
The request will be confirmed or denied 36 hours before departure.

  • It is possible to cancel or change the request until 48 hours before departure.
  • Ticket rules regarding rebooking & cancellation remain the same as those for your original ticket.
  • Baggage allowance according to original booking class.
Campaign price NRT-CPH JUL16-31AUG16
Classes EUR EuroBonus points
M --> Y 269 20 000
Y --> C 449 30 000
M --> C

699 50 000


Price NRT-CPH 01SEP16 until further
Classes EUR EuroBonus points
M --> Y 339 20 000
Y --> C 519 30 000
M --> C

769 50 000


Price connecting flight short haul JUL16 until further
Classes EUR EuroBonus points
M --> Y 70 5000


Price connecting flight long haul JUL16 until further
Classes EUR EuroNonus points
M --> Y 300 20 000
Y --> C 500 30 000
M --> C

700 50 000
Form of payment
  • Credit card
  • EuroBonus points
Credit card or EuroBonus account will be debited when the upgrade is confirmed.

Benefits
According to the new service class, e.g.:

  • SAS Business check-in
  • Fast Track security
  • SAS Lounge access
  • Priority boarding
  • Meal and service according to the new service class
    Note: Travelers who have requested a special meal can apply for an upgrade to SAS Plus and SAS Business up to 48 hours before departure.
  • EuroBonus points earned according to the new service class, when the bid is confirmed
    Note: Not valid for upgrades at the airport.
Note:
- Baggage allowance according to the original booking class.
- SAS credits earned according to the original ticket.
 

JSQ

Medlem
Formuleringen "technical and/or legal reasons" gör mig väldigt nyfiken...

Detta diskuterades tidigare i tråden:

Jag TROR att det är inte tillåtet att sälja flygbiljett/uppgradering genom budgivning på linjer till/från Japan.
Det gäller även hos andra flygbolag som t ex SWISS.


FAQs | SWISS Upgrade Bargain | SWISS

Se sida 62 för fler inlägg kring det: Plusgrade |SAS börjar med budgivning på uppgraderingar | Sida 62 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Hej alla BC.

I morgon är dagen D då jag förhoppningsvis får besked på om min Plusgrade från Y till C går igenom från ARN till LAX då det är 48 timmar kvar. Jag har lite mer än vanligt på spel och behöver därför lite råd. Det är nämligen så att min dotter på 6 år sitter för tillfället som Unaccompanied Minor i C och jag är en Y biljett. Jag vill självklart sitta med henne (och i värsta fall gör jag någon i Y väldigt glad och låter denna byta plats med henne) Nu till frågan. Jag har lagt in ett bud på drygt 25000 poäng för utresa så jag precis har kommit över på fairly good (tror jag den heter). Någon som har några teorier om pengar väger tyngre än poäng dvs att någon som lagt fairly good i pengar går före mig? Jag har guldstatus ska tilläggas. Ringde SAS precis och det är 6 platser kvar i C. Börjar nästan fundera om jag ska offra dom sista 10000 poängen för att maximera mina chanser med tanke på situationen. Samtidigt överlever jag med en Y plats för oss båda även om C såklart lockar mer inför en sådan resa.

Tips hur jag kan maximera mina chanser mottages gärna. Kommer självklart prova på både standby uppgrade och försöka prata med dom på plats om dom kan flytta mig men tvivlar mycket på den sista ;)
 

palmen

Moderator
Hej alla BC.

I morgon är dagen D då jag förhoppningsvis får besked på om min Plusgrade från Y till C går igenom från ARN till LAX då det är 48 timmar kvar. Jag har lite mer än vanligt på spel och behöver därför lite råd. Det är nämligen så att min dotter på 6 år sitter för tillfället som Unaccompanied Minor i C och jag är en Y biljett. Jag vill självklart sitta med henne (och i värsta fall gör jag någon i Y väldigt glad och låter denna byta plats med henne) Nu till frågan. Jag har lagt in ett bud på drygt 25000 poäng för utresa så jag precis har kommit över på fairly good (tror jag den heter). Någon som har några teorier om pengar väger tyngre än poäng dvs att någon som lagt fairly good i pengar går före mig? Jag har guldstatus ska tilläggas. Ringde SAS precis och det är 6 platser kvar i C. Börjar nästan fundera om jag ska offra dom sista 10000 poängen för att maximera mina chanser med tanke på situationen. Samtidigt överlever jag med en Y plats för oss båda även om C såklart lockar mer inför en sådan resa.

Tips hur jag kan maximera mina chanser mottages gärna. Kommer självklart prova på både standby uppgrade och försöka prata med dom på plats om dom kan flytta mig men tvivlar mycket på den sista ;)
Om du vill maximera chanserna så är det mätaren i topp som gäller. Pengar och poäng ska räknas lika mycket, säg att det finns 100 steg på skalan så är det 25e steget på poäng värt lika mycket som 25e för cash (det är min teori).
Att snacka till dig en plats i Business lyckas du kanske med 1 på miljonen så det ser jag inte ens som en möjlighet. Upgrade vid servicedsesk på flygplats fungerar om de har platser kvar så var tidig i så fall och säg till redan vid checkin att du vill köpa uppgradering.
 
Tack för snabbt svar. Jag flyger från Malmö, kan man fråga om standby uppgradering redan där? Annars lär det var kört då vi bara har 1,5 timmes mellanlandning och dom flesta redan checkat in när vi ankommer (förutsatt att vi är i tid).

Funkar det inte denna gången så tänkte jag maxa med 35000 på hemresan, betydligt viktigare med C där med tanke på sovmöjligheter. För 70000 poäng T/R utöver flygbiljetten lockar nog Y mer på dit resan. Någon som varit med om att flygvärdinnorna har nekat om jag nu skulle erbjuda hennes plats till en medresenär?
 

palmen

Moderator
Du kan fråga i Malmö men de kan inte göra något mer än att eventuellt höra av sig till servicedesk på Arlanda, men det kan du absolut inte lita på att de gör.
Att ge en plats i C i utbyte mot att flytta ner till Plus lär inte vara problem, men kanske inte kan sitta tillsammans men sånt brukar lösa sig.
 
Någon som vet hur mycket mer poäng jag får vid uppgradering till C från Plus Saver? Börjar vackla och fundera på om jag ändå inte ska lägga in en stöt och maxa. Har ju lagt dryga 25000 och minns jag rätt så är det de dom tar vid standby också. Tänker att får dom välja så tar SAS säkert en standby upgrade hellre där dom slipper punga ut Eurobonus poäng.
 
Toppen