Senaste nytt

Permanent Guldmedlem, Nu nedgraderad!

Amoss

Medlem
När Hilton och American Express gick olika vägar 2005 fick vi som då hade Guld kort ett brev om att få fortsätta som permanenta Guldmedlemmar. Nu 15 år senare ser jag på mitt Hilton konto att jag blivit nedgraderad till silver utan någon information.
Är det någon mer som råkat ut för detta? Vad ska vi göra?
Anders
 

Tonton

Medlem
När Hilton och American Express gick olika vägar 2005 fick vi som då hade Guld kort ett brev om att få fortsätta som permanenta Guldmedlemmar. Nu 15 år senare ser jag på mitt Hilton konto att jag blivit nedgraderad till silver utan någon information.
Är det någon mer som råkat ut för detta? Vad ska vi göra?
Anders

Har du underlag för att visa att du har rätt till att vara "permanenta guldmedlemmar"?

Om svaret är ja, kontakta kundtjänst och bifoga relevant information.
Om svaret är nej, kontakta kundtjänst och fråga vad som har hänt och hur ni löser detta?

Nu har jag ingen aning om vad som hände 2005, och vad du egentligen har rätt till - men det är ju inte direkt svårt att fixa HHG ändå - så om det är viktigt för er så kan du ju alltid ge dig på en statusmatch eller challenge.
 

GOTBound

Medlem
När Hilton och American Express gick olika vägar 2005 fick vi som då hade Guld kort ett brev om att få fortsätta som permanenta Guldmedlemmar. Nu 15 år senare ser jag på mitt Hilton konto att jag blivit nedgraderad till silver utan någon information.
Är det någon mer som råkat ut för detta? Vad ska vi göra?
Anders

Jag hade även denna deal genom AMEX fram till 2005, men minns inte något brev utan trodde det var ngn permanent "error fare" i Hiltons system, precis som du skriver har jag haft kvar HHG fram tills i år då det blev HHS. jag skaffade ett AMEX Plat för att behålla HHG, jag vet inte om det har att göra med att AMEX Plat svenska kort ger HHG igen som gjort en "reset" i Hiltons system för svenska medlemmar som hade "vested lifetime" som det så fint stod i systemet.

Redan i fjol kunde jag se att de istället för att statusen nästa år skulle bli Gold så stod det Silver, annars var det humor de år med lite resande när jag hade 5 nights och det ändå stod Based on Nights earned this year, your YYYY tier would be Gold...

Mitt resemönster gör att jag alltid är ca 10-15 nätter kort för HHG den "vanliga vägen", vilket gör att Hilton förmånen i sig "betalar" mitt AMEX Plat.

EK
 

Najk

Medlem
Detta förklarar varför jag alltid var guld tidigare, missade det brevet utan trodde med det var något som var fel.
Nu är jag Diamond på Hilton, men har noterade samma sak gällande årets kvalificering.

Återkom gärna med en update i ärendet, om du får någon feedback från kundtjänst.
 

GOTBound

Medlem
När Hilton och American Express gick olika vägar 2005 fick vi som då hade Guld kort ett brev om att få fortsätta som permanenta Guldmedlemmar. Nu 15 år senare ser jag på mitt Hilton konto att jag blivit nedgraderad till silver utan någon information.
Är det någon mer som råkat ut för detta? Vad ska vi göra?
Anders

Jag är nyfiken på om du pratat med Hilton och i så fall vad de sa?

EK
 
Toppen