Senaste nytt

Optimera tiden i London (första gången)

konsumtion

Medlem
Kommer bo på Radisson Edwardian.

@palmen du hade några tips på lounger vid resan tillbaka. Jag ska kolla upp alternativ som finns, men har du någon favorit som du tycker är bäst? Jag är EBG, så bör komma på StarAlliance lounger ifall SAS loungen inte är first pick i London.
 

Agö

Medlem
Kommer bo på Radisson Edwardian.

@palmen du hade några tips på lounger vid resan tillbaka. Jag ska kolla upp alternativ som finns, men har du någon favorit som du tycker är bäst? Jag är EBG, så bör komma på StarAlliance lounger ifall SAS loungen inte är first pick i London.
Vilket Radisson Edwardian? Finns väl ett gäng.
 
Om det är fint väder så rekommenderar jag en promenad längs kanalerna vid Camden Lock, lunch på Camden Lock Market. Vid sämre väder så hade jag satt av 2-3 timmar för British Museum, riktigt bra och fri entre. Annars håller jag med några andra, åk hit över en helg och slipp stressa runt. Pakerna runt Buckingham Palace speciellt St James Park är väldigt sköna att koppla bort statsbruset i.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

Jönsson

Medlem
Du menar nog Tower Bridge, den som kan hissas upp i mitten. London Bridge är en annan bro 1 km västerut. Tower Bridge nås från Tower Hill tunnelbanestation.

Lite kuriosa ang London bridge. Det har funnits många London bridge genom åren. Den nuvarande är från 70-talet men 1800-talsversionen finns faktiskt fortfarande kvar. I den arizonska öknen. Oljemagnaten McCulloch som köpte bron, blandade enligt uppgift också han ihop broarna. Han trodde helt enkelt att han köpte Tower bridge. Detta förnekades emellertid vid ett senare tillfälle. Personligen tror jag att det var en så pass pinsam förväxling att han helt enkelt inte ville stå för det.

London kräver många dagar för att göra sig rättvisa. Välj det du är mest intresserad av men räkna inte med att hinna så mycket vid varje tillfälle. Avstånden är stora.
 

trekker

Medlem
Förresten, om du har ett Amex, skaffa inget oyster card! Använd istället contactless på ditt Amex-kort.
Riktigt bra tips, detta visste inte ens jag om som är boende på ön. Testade detta igår och idag och funkade kanon, har dock ingen aning om vad jag kommer få betala.

I övrigt så hittade vi en trevlig crafts beer pub vid covent garden som jag kan rekommendera om du gillar IPA, APA, stout eller mycket annat. The craft beer co, verkar finnas på andra platser också.

20170226_204951.jpg
 

Tonton

Medlem
Riktigt bra tips, detta visste inte ens jag om som är boende på ön. Testade detta igår och idag och funkade kanon, har dock ingen aning om vad jag kommer få betala.

I övrigt så hittade vi en trevlig crafts beer pub vid covent garden som jag kan rekommendera om du gillar IPA, APA, stout eller mycket annat. The craft beer co, verkar finnas på andra platser också.

Visa bifogad bild 61463

Fungerar jättesmidigt! Oftast reserveras
En summa av 9kr på kortet fram tills dess att den korrekta summan dras.

Craft Beer co är en kedja som finns på flera ställen i London. Bland annat så ligger det en precis vid mitt Uni campus bredvid St Mary Axe (The Gherkin) och den har det blivit ett antal stopp vid efter plugget
 

palmen

Moderator
Riktigt bra tips, detta visste inte ens jag om som är boende på ön. Testade detta igår och idag och funkade kanon, har dock ingen aning om vad jag kommer få betala.

I övrigt så hittade vi en trevlig crafts beer pub vid covent garden som jag kan rekommendera om du gillar IPA, APA, stout eller mycket annat. The craft beer co, verkar finnas på andra platser också.

Visa bifogad bild 61463
Det är ett riktigt bra ställe, var där för någon vecka sedan och blev positivt överraskad över att de hade så bra öl. Oftast i London kör de ju bara inhemsk öl som är helt OK men sällan riktigt bra.
 
Toppen