Senaste nytt

Optimera tiden i London (första gången)

palmen

Moderator
Det beror ju helt klart på var man avgår från. Om man inte startar i området nära Paddington är det verkligen inte säkert att det går snabbare bara för att tågresan är snabb.
Jo det är ju sant att det beror på vad man ska, men att ta Picadilly Line in från Heathrow tar omkring 1h in till centrala London, ska man till hotellen vid Hammersmith är det ett snabbare alternativ helt klart. Om man ska in till centrala London är Heathrow Express snabbaste sättet att resa om man itne bor längs med Picadilly Line
 

konsumtion

Medlem
Tack för alla intressanta tankar. Jag är nog just nu efter att försöka få in lite shopping (inte stort fokus, men vill iaf hinna med en liten stund).

Sedan vill jag försöka hinna med att se några spännande "måsten". Typ Big Ben, Buckingham palace, London bridge, och kanske något mer.

Ifall jag laddar ner appen Heathrow Express och köper en biljett, kan jag få kvitto skickat till mailen? Tänkte mest för utlägg.
 

agehall

Medlem
Alltså, du har ju inte jättemycket tid. Du behöver ju vara på Paddington runt 1130 för att vara ute på LHR i lagom god tid inför din hemresa. Varför stressa runt och försöka göra saker i en stad som London - det är ju bara två timmar bort! Åk dit en långhelg och gör allt du vill istället! Mycket bättre än att hålla på och stressa runt när du är där i andra ärenden och har ont om tid.
 

konsumtion

Medlem
Tänkte inte just den 9e, utan främst den 7e då jag är där större delar av dagen och eftermiddagen den 8e :) Den 9e förstår jag att jag inte kommer hinna med så mycket.
 

agehall

Medlem
Jaha, jag fick för mig att du kom på kvällen den 7e. Då är det lite mer rimligt att hinna med saker, men var ändå beredd på att det tar tid att förflytta sig i London och att du kanske inte hinner med så himla mycket, så prioritera mellan de saker du vill göra.
 

konsumtion

Medlem
Precis, tack :)

Låter det förvar med iaf dessa sevärdheter inkl lite shopping? Så kan jag ju så klart ta en liten promenad längs med floden när jag ändå är vid bron.
 

konsumtion

Medlem
Är det någon som använt Heathrow express appen? Får man ett kvitto till mailen automatiskt på samma sätt som vår svenska app för Flygbussen?
 

Ormen

Medlem
Jag instämmer helt i vad @taxvalp skriver, tipsen är åtminstone delvis beroende av var du kommer bo.

Om du inte är rädd för en promenad rekommenderar jag att du promenerar. Jag har en bra runda på ca 10 km som innefattar de allra flesta stora sevärdheter samt bra shopping. Kan lägga upp detaljer efter arbetet/när jag vet var du bor.
 

blobloblo

Medlem
Jag hade utan att tveka sett en musikal! Les mis, miss saigon, phantom of the opera är klassiker. En annan riktigt bra är The book of mormon.
 
Toppen