Senaste nytt

Ombokad till annan flight av Norwegian - vad gäller?

i013145

Medlem
Hej!

När jag går in på min bokning med Norwegian står följande:

Min bokning - ursprungliga
Avgång Flygkod
Utresa
21 aug. 2019 20:30 Mallorca-Palma (PMI) - Stockholm-Arlanda (ARN) 22 aug. 2019 00:10 DY4218
Min bokning - ändrad (ändringar markerade med *)
Avgång Flygkod
Utresa *
21 aug. 2019 11:20 Mallorca-Palma (PMI) - Stockholm-Arlanda (ARN) 21 aug. 2019 15:00 DY4212

Jag har ett sent möte den 21 aug, därför hade jag bokat avgång 20:30.

Vilka rättigheter har jag?

Tack så jättemycket för hjälpen
 

mjulven

Medlem
När gjordes ombokningen av Norwegian? Du bör ha fått ett Mail om detta. Det spelar nämligen roll när det kommer till ersättning.
 

i013145

Medlem
Har pratat med dem. De hade missat att skicka info om ändringen. Jag upptäckte ändringen idag (6 dagar innan) när jag loggade in på min bokning idag.
 

i013145

Medlem
Fri avbokning eller ombokning till annat flyg med norwegian. Jag måste som sagt stanna till em och har även möte i Stockholm torsdag morgon så dagen efter är inget alternativ. Hade bokat Norsken enbart för att SAS inte hade några flyg den dagen.
 

AABack2ARN

Medlem
Puh, jag trodde nästan de skulle kunna frångå sina principer och boka dig med något annat bolag eftersom de erkände att de missat att skicka ut informationen. Men så generösa var de uppenbarligen inte :(
 

mjulven

Medlem
Det finns en möjlig lösning med Norwegian och det går en flight 2025 samma dag till Köpenhamn och sen vidare med morgonflighten till Arlanda. Då är du i Stockholm 0810 och bör kunna hinna till ett möte 0900. Jag skulle kontakta dom och föreslå det, samt att som betalar för en hotellnatt på CPH.
 
Toppen