Blev bara lite förvånad över att man inte blir ombokad till en flight med liknande villkor. Glömde skriva det i förra inlägget att SAS även skrev att de betalar för kostnaden för wi-fi om vi skickar in kvitton, men vi skaffade aldrig det under flighten. Men bra att de även ville kompensera oss för det.
När vi flög till CPH-MIA var det med SAS (min första gång i businessklass), så jag har inte så mycket att jämföra med. Men jag tycker att Lufthansa kändes mer personliga i sitt sätt att hantera passagerarna. I början av flighten gick en man runt och presenterade sig och tilltalade oss med våra namn och frågade om vi ville ha något att dricka. I slutet av flighten tog han i hand, frågade om vi var nöjda med servicen och önskade oss lycka till med anslutningsflyget till Danmark.
Helhetsintrycket hos SAS var dock bättre. Personalen var väl inte lika personliga, men de var samtidigt väldigt trevliga och tillmötesgående i övrigt. Uppmuntrade oss att testa deras ovanligare ölsorter, sa att jag kan byta om jag inte gillar den mm. Lufthansa fyllde bara på det som man redan hade i glaset (i mitt fall Coca-Cola). Uppmuntrade liksom inte till konsumtion.
Fick ju lite ofrivilligt testa LH den här gången, men jag skulle inte välja deras business framför SAS nu när jag har testat båda. En annan sak som är bra i SAS kabin är att deras stoluppsättning är 1-2-1 medan den var 2-2-2 hos LH. Så sitter man vid fönstrena måste man störa sin medpassagerare om man vill lämna platsen. I övrigt känns färgsättningen lyxigare hos SAS, men kabinerna är nog lika skitiga.
Jag tycker verkligen inte att det är passande med skrikande småbarn i businessklass och uppåt, men jag är kanske ovanligt barnfientlig (har inga barn själv).
Nu hade vi förvisso bokat med poäng, men jag hade blivit väldigt irriterad om jag hade betalat fullt pris och upplevt det här.