Senaste nytt

Nya regler för värvning till Amex (gäller tills vidare)

ekf

Medlem
Det här är ju sjukt trist.
Det trista är att två får fem var och två får noll?
Alltså... Jag är inte rätt person att diskutera det här eftersom att jag är jävig, men jag förstår nog inte hur du menar.
På vilket sätt är det trist?
Jag är också jävig. Även om jag tycker att det är synd att det blev så snedvridet så är jag nog inte benägen att kalla det "sjukt trist", det tror jag att jag tyckt även om jag stod på andra sidan...
 

mha321

Medlem
Det trista är att två får fem var och två får noll?
Alltså... Jag är inte rätt person att diskutera det här eftersom att jag är jävig, men jag förstår nog inte hur du menar.
På vilket sätt är det trist?
Jag skriver in det på kontot för you win some you loose some. Det var ju inte så att någon av oss lade ner massor med jobb för att vara med på listan - det var en stor portion tur att överhuvudtaget vara där. Klart man gärna hade tagit en hög poäng - men det är bara att hålla ögonen på nästa runda!
 

sandek

Medlem
Nej, alla måste inte alltid få lika mycket :(
Nej, jag föredrar inte ett system där folk använder botar :(
Nej, livet är inte alltid rättvist :(

... Men det är fortfarande trist när folk blir utvalda och fördelningen av värvningar blir helt ojämn. Men det kommer från någon som inte direkt gödslar med poäng. :)
 

Hafermann

Medlem
Detta system slår det gamla med hästlängder. De flesta som fått chansen sen det infördes har antagligen inte varit i närheten tidigare. Självklart trevligt om alla som är med får en skrapa poäng, men samtidigt tyckte jag när jag senast skaffade nytt kort att det var positivt att det finns en möjlighet att välja. Och det från ett urval som man vet blivit utvalda på ett ärligt sätt.
 

sandek

Medlem
Detta system slår det gamla med hästlängder. De flesta som fått chansen sen det infördes har antagligen inte varit i närheten tidigare. Självklart trevligt om alla som är med får en skrapa poäng, men samtidigt tyckte jag när jag senast skaffade nytt kort att det var positivt att det finns en möjlighet att välja. Och det från ett urval som man vet blivit utvalda på ett ärligt sätt.
Det är inget fel på systemet tror jag. Fått vara värvare två gånger i år. Första gången fick jag 40k poäng typ, denna gången noll. Det löser sig!
Det är bra "system" nu
Värt att notera är ju att ingen faktiskt ifrågasatte systemet.
 
Toppen