Senaste nytt

Norwegian förbereder för Norwegian Air Argentina (NAA)

Dr. Miles

Expert
Norwegians dotterbolag, Norwegian Air Argentina (NAA) har fått Air Services Operator Certificate från argentinska staten nyligen.
Enligt Norwegians press release, NAA blev godkänd av argentinska staten att öppna 72 inrikes rutter och 80 utrikes rutter inom/till/från Argentina i fjol.

Norwegian skrev:
Norwegian Air Argentina granted an Air Operator’s Certificate by the Argentine Government
Press Release • Jan 26, 2018 18:00 GMT

The low-fare airline Norwegian Air Argentina (NAA) received today the Air Services Operator Certificate (AOC) from the National Government. The document recognizes the company as a commercial airline, and certifies that it complies with safety and quality standards to carry out aeronautical operations and activities, in accordance with the law of the Argentine Republic.
.
.
Norwegian Air Argentina is an Argentine airline and was set up in March 2017. On December 11th, 2017, the Argentine Government granted Norwegian Air Argentina 152 routes; among them, 72 domestic destinations and 80 international. The company received its first aircraft B 737-800 the past January 15th with local Hero Astor Piazzolla as the Tail Fin Hero.

Newsdesk - Norwegian
 

mha321

Medlem
I så fall ska det vara något annat bolag än Norwegian Air Argentina (NAA) då NAA har endast Boeing 737-800 i sin flotta.
Det blir väl Norwegian air international kan man tänka. Som ska stå för long haul connections.

Tvek på Stockholms dock. Lär väl bli från Spanien och från gatwick i första och andra hand.
 

ulagun

Medlem
Bör pressa priserna på de traditionella bolagen också! Anslutning till Santiago de Chile önskas också :)
Lufthansa flög ju tidigare sin Frankfurt Buenos Aires rutt vidare till Chile. Denna sträcka lades tyvärr ned.
Längtar f.ö inte alls att flyga denna rutt med Norwegian. Gjort dumheten/snålheten sitta ca.14 timmar fullsatt Lufthansa economycabin EZE-FRA. Upplevelse jag gärna varit utan.
Nu helt OT.
Norwegian manskiner dyker upp på de mest oväntade platser runt om. Undrar därför om de har någon form av långsiktig strategi eller startar upp nya rutter lite på vinst och förlust, som Argentina satsningen verkar vara enligt artikeln CHECK-IN.dk?
F.ö gällande Sydamerika i stort så anser jag det var väldigt synd att TAM lämnade Star A när det blev LATAM.
 

mha321

Medlem
Lufthansa flög ju tidigare sin Frankfurt Buenos Aires rutt vidare till Chile. Denna sträcka lades tyvärr ned.
Längtar f.ö inte alls att flyga denna rutt med Norwegian. Gjort dumheten/snålheten sitta ca.14 timmar fullsatt Lufthansa economycabin EZE-FRA. Upplevelse jag gärna varit utan.
Nu helt OT.
Norwegian manskiner dyker upp på de mest oväntade platser runt om. Undrar därför om de har någon form av långsiktig strategi eller startar upp nya rutter lite på vinst och förlust, som Argentina satsningen verkar vara enligt artikeln CHECK-IN.dk?
F.ö gällande Sydamerika i stort så anser jag det var väldigt synd att TAM lämnade Star A när det blev LATAM.
Poängen med Argentina var väl att det i princip inte fanns LCC där vad jag kan minnas. Och då hade det ju varit relativt lätt att ta sig in på marknaden. Nu verkar det dock som andra kom igång före eller ungefär samtidigt, och då blev det betydligt tuffare.
 
Toppen