Senaste nytt

Norwegian börjar ta betalt för kabinväska

Äsch, kör Ikea-kasse som jag nyligen gjorde pga Thai Lion Air's hutlösa bagagepriser (mer om det här: Lågprisbolagen gör det svårare att köpa incheckat bagage till humana priser | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor). När jag checkade in på ett hotell frågade personalen lite skämtsamt om jag hade svenska köttbullar i min Ikea-kasse... :)
 

Nemo

Medlem
Äsch, kör Ikea-kasse som jag nyligen gjorde pga Thai Lion Air's hutlösa bagagepriser (mer om det här: Lågprisbolagen gör det svårare att köpa incheckat bagage till humana priser | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor). När jag checkade in på ett hotell frågade personalen lite skämtsamt om jag hade svenska köttbullar i min Ikea-kasse... :)
Bra tips! Finns i trunk-format, 29 SEK, rymmer 76 liter, väger 0,19 kg.
FRAKTA Trunk för kärra - blå - IKEA
Finns även lyx-varianten för 39 SEK, rymmer 128 liter, väger 0,33 kg.
OMBYTE Väska - vit/svart, transparent - IKEA

Vill du ha hjul på väskan kan du köpa pirra för 99 SEK. Väger 2,6 kg. Som du kan sälja eller ge bort vid incheckningen om det är för hög vikt.
FRAKTA Kärra - blå - IKEA
 
Last edited:

lucasd

Medlem
Verkar kosta mellan 50-70kr för större kabinväska när jag kollat snabbt. Verkar mest vara ett sätt att få in mer pengar, hur ska de kontrollera detta på ett smidigt sätt?
 
Toppen