Senaste nytt

Nordic Choice presenterar största hotellaffären i Stockholms historia - två nya hotell vid Brun...

Jag antar att både Radisson Waterfront och Royal Viking var tidiga med den trenden då för där har jag fått erbjudande om att betala för min frukost vid tidigare vistelser, trots guld-kort.

Jag antar vidare att Platinum-kort på Nordic Choice inte har någon betydelse i frukost-frågan? Om det är någon som fått gratis frukost på någon av hotellen här får ni gärna rapportera.

Synd att At Six inte ingår i bästa pris-garantin heller för det hade ju varit smidigt att utnyttja där. Har hittat billigare på flera andra bokningssidor på internet. Den kanske är lite väl generös med gratisnatt istället för att bara matcha och kanske ge en viss procentrabatt istället?
 

mha321

Medlem
Jag antar att både Radisson Waterfront och Royal Viking var tidiga med den trenden då för där har jag fått erbjudande om att betala för min frukost vid tidigare vistelser, trots guld-kort.

Jag antar vidare att Platinum-kort på Nordic Choice inte har någon betydelse i frukost-frågan? Om det är någon som fått gratis frukost på någon av hotellen här får ni gärna rapportera.

Synd att At Six inte ingår i bästa pris-garantin heller för det hade ju varit smidigt att utnyttja där. Har hittat billigare på flera andra bokningssidor på internet. Den kanske är lite väl generös med gratisnatt istället för att bara matcha och kanske ge en viss procentrabatt istället?
Frukost ingår ju inte som guld på Radisson, det är en explicit förmån på Concierge...

Däremot håller jag med om trenden, jag tycker man ser det mer och mer i Sverige också nuförtiden. Andra länder ändrade tidigare, men det satt längre inne här.
 

Agö

Medlem
Klart de ser det som en ny trend när de vill snåla in på det. Det kommer de nog att få en hel del skit för då det i Sverige är standard att ha med frukost i priset.
Stämmer verkligen det? Jag tycker att allt fler ställen säljer till frukost. Nobis och Miss Clara är två sådant exempel utöver de redan nämnda Radisson Blu-hotellen i Stockholm.
 

olo

Medlem
Hobo skrev till mig: skrev:
[..]frukost inkluderas inte. Det kostar 120kr per person att addera. Vi har en "pic´n´mix" frukost hos oss på Hobo. Det dukas upp flera olika alternativ på vår bardisk och så väljar man fyra beståndsdelar + kaffe el. te.
Frukost serveras mellan 06:30 - 16:00
Spännande syn på frukosttider med...
Klart de ser det som en ny trend när de vill snåla in på det. Det kommer de nog att få en hel del skit för då det i Sverige är standard att ha med frukost i priset.
Jag håller med. Det här är bara för att kunna ta mer betalt för samma tjänst. Om det sprider sig blir det intressant att se vad som händer.
Om det ingår behöver man inte drar av frukost från det skattefria traktementet.
Fel, du skall minska dagstraktamente med 42:- om frukost ingår i hotellpriset. Däremot behöver du inte dra av för mat som ingår i priset på transportmedel. En SJ-frukost påverkar inte traktamentet, medan en hotellfrukost gör det.
Däremot tror jag att då traktamentet bara är 42:- för frukost, så ingår den oftast i Sverige - då det inte går att köpa en frukost för den låga summan.
 

mha321

Medlem
Stämmer verkligen det? Jag tycker att allt fler ställen säljer till frukost. Nobis och Miss Clara är två sådant exempel utöver de redan nämnda Radisson Blu-hotellen i Stockholm.
Skillnad på Stockholm och resten av landet kanske? Stockholm ligger lite före men resten av landet har kvar frukosten.
Att frukost traditionellt har ingått i rumspriset i Sverige bygger på våra skatteregler. Om det ingår behöver man inte drar av frukost från det skattefria traktementet.
Verkligen? Då har jag gjort väldigt många avdrag i onödan...
 
  • Gilla
Reactions: olo

AntonL

Medlem
Hur var det? Jag har nu också en bokning där.
Vad erbjuder de till frukost och hur är prisnivån på den?

Intressant att varken Hobo eller At Six inkluderar frukost. Det är ju banbrytande i Sverige. Misstänker att front desk kommer att få ta den diskussionen mer än en gång...
Incheckning funkade bra, fick min sedvanliga "guaranteed upgrade" och ett trevligt mottagande. Jag checkade in vid 18 tiden och droppade sen bara mina saker på rummet för att sen träffa gamla kollegor, så var inte alls så mycket på rummet. Inspektion gjordes på morgonen dagen efter.
Rummet var nytt och fräscht, dock lite dammigt och något vitt på kacklet i badrummet som såg ut som tandkräm. Rummet saknade dessutom minibar vilket jag tycker var synd då jag har för vana att ta en vatten därifrån.
2 singel sängar, vilket jag inte föredrar.
Frukost var.... speciell. Ingen bra upplevelser för mig då det var lång kö och personalen fick verkligen slita för att hinna med allt.
Frukosten kostade 120 kr och då fick man välja 4 items från frukosten.
Man fick samla ihop sina "items" på en bricka och sen slå dig ner där det fanns plats, ganska stökigt och mycket folk när jag var där så fick trängas med något gammalt tyskt par (tur att jag precis har inhandlat ett par Beo Play H9 på El-giganten dealen)

Frukosten blev faktiskt inkluderat för mig, vilket jag senare fick reda på egentligen inte var meningen.
Enligt våran resebyrå så var det ett misstag av hotellet då det uttryckligen står att det inte ska ingå i några bokningar på Hobo.

Gymmet var bra, med allt nödvändigt man kan tänka dig.

Kommer jag bo där igen?
Kanske, jag kommer nog hålla mig till mina favorithotell i första hand.
 

Agö

Medlem
Mitt intryck av At Six.

Trevlig första bemötande. Resebyrån hade slarvat (eller så hade jag gjort det) och mitt guldkort fanns inte registrerat. Ingen uppgradering kunde ges vilket receptionisten "beklagade", detta på grund av fullbokat hotell. Fick en voucher på 125 kronor som förblev outnyttjad. Mycket stilig lobby, helt i min smak - påkostat men stilrent, inte brackigt. På entréplan finns vinbaren Blanche & Hierta, inte välbesökt en vinterkylig tisdagskväll.

Fick ett rum på nionde våningen. Sober korridor, mörkt, stilfullt. Rummet var väl tilltaget med en liten alkov med utvikbar helkroppsspegel, safety box, garderob och en låda med diverse produkter man kunde köpa om man så ville. Två (sköna) morgonrockar, två par tofflor i liten respektive större storlek. Fönsterparti längs med hela rummet, heltäckande mörkläggning. Utsikt över byggarbetsplats, NK, Sparbankshuset och med lite god vilja, Djurgården, där man uppenbarligen arbetade natt, och NK. Högre upp (finns 15 våningar) har man säkert mer vidsträckt utsikt. Stort skohorn och Do Not Disturb-skylt i läder.

Vidunderlig kingsizesäng från Hilding Anders, tre olika typer av kuddar varav en mjuk som föll mig i smaken (och jag är kräsen). Avlång arbetsyta/bar/TV-uppställningsplats/festlig musikanläggning. Stort utbud av sprit på småflaskor, liksom rött vin. Väl utrustad minibar, justa snacks. Gratis mineralvatten, Ramlösa. Gott om uttag, inkl. USB-uttag. Vid sängen vanliga uttag. Flotta glas och shaker, recept på drinkar finns...! Bekväm stol att sitta i.

Snygg mörk parkett genomgående i rummet. OK värme (gick inte att ställa upp till mer än 21 grader, jag är en lättfrusen typ). Litet bord och bekväm chaise longue. TV kan inte ses från sängen.

Badrummet påkostat med trevlig walk-in-dusch (himmelsvariant), golvvärme, och trevliga produkter från c/o Gerd. Fullt kit också med kam, rakprodukter, tandborste, etc. Sköna handdukar, tjockare variant.

Belysningen behaglig, går att ställa in från sängen i olika lägen (bl.a. Welcome respektive Night).

Lånade ett paraply och åt förträfflig feelgoodmat på Tak. Området utanför på Brunkebergstorg är inte klart än, fullt med sand och grus, avspärrningar, etc. Inte trevligt i snöslask och regn. Stökigt med taxi utanför på morgonen. WiFi utmärkt under hela vistelsen, logga in med mailadress.

Åt ingen frukost eftersom jag sällan äter frukost. Det ingick inte. Går att beställa olika varianter till rummet, bl.a. caviar för 800 kronor.

Överlag ett mycket trevligt hotell, det andas påkostat. Pröjsade 2100 kronor vilket får anses vara ett modest pris i en stad där hotellpriserna skenat de sista åren. Det kommer att bli mitt val framöver så länge priset är rätt. Privat känns det som ett mycket bra alternativ.

Hotellet har därtill massa kul serviceaktiviteter, massage, PT, etc.

Lite bilder på det:

IMG_2930.JPG


IMG_2931.JPG


IMG_2932.JPG


IMG_2933.JPG


IMG_2934.JPG


IMG_2935.JPG


IMG_2936.JPG


IMG_2937.JPG


IMG_2940.JPG


IMG_2941.JPG
 
Toppen