Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

Meazza

Medlem
ncp.png


Är nybliven Platinum-medlem, har varit så omodern att jag faktiskt har kvalificerat mig för det. :)

Vad är värt att veta utöver det som finns listat? Finns det några inofficiella förmåner?

Medlemsförmåner Nordic Choice Club

Undrar också hur den garanterade uppgraderingen efterlevs. Tycker att uppgraderingarna som Gold har varit lätträknade.
 

Lollet

Medlem
Visa bifogad bild 63090

Är nybliven Platinum-medlem, har varit så omodern att jag faktiskt har kvalificerat mig för det. :)

Vad är värt att veta utöver det som finns listat? Finns det några inofficiella förmåner?

Medlemsförmåner Nordic Choice Club

Undrar också hur den garanterade uppgraderingen efterlevs. Tycker att uppgraderingarna som Gold har varit lätträknade.
Har själv bara haft 3 vistelser som platinum, har fått svit 2 gånger och superior 1 gång när jag bokat standard.
Du +1 kommer in gratis på Selma city spa i Stockholm (fick inte ta +1 i Uppsala)
 

Hachans

Medlem
Känner inte till några dolda förmåner, men du kanske får ta läsk i minibaren?

Vi som är vanliga dödliga på guld får ju numera bara ta vatten.
 

olo

Medlem
De dolda förmåner jag har fått har alltid handlat om många nätter på ett enskilt hotell, och har inte påverkats av status.
Känner inte till några dolda förmåner, men du kanske får ta läsk i minibaren?

Vi som är vanliga dödliga på guld får ju numera bara ta vatten.
Varför skulle man få det? Och tidigare var vattnet en av de valbara förmånerna, så det har ju ändrats till det generösare.
 

Hachans

Medlem
Jaså? Nu när jag tittar är läsken tillbaka igen dock (den var borta för tre veckor sen när jag bodde på Clarion sist).

Kolla punkt 6.6.2 här Förmåner: GOLD

Anledningen till att jag har stenkoll på just den är att det är ett specifikt Clarion som alltid envisas om att ta betalt för läsken och jag får prata med dem varje gång om att ta bort den från notan. Det gick så långt att jag tog en skärmdump på sidan och fick visa dem. En flaska dricka kostar ju inte så mycket mer principen. Och så känns det lyxigt att kunna ta något gott ur minibaren... :p
 
  • Gilla
Reactions: bnr

Meazza

Medlem
Anledningen till att jag har stenkoll på just den är att det är ett specifikt Clarion som alltid envisas om att ta betalt för läsken och jag får prata med dem varje gång om att ta bort den från notan. Det gick så långt att jag tog en skärmdump på sidan och fick visa dem. En flaska dricka kostar ju inte så mycket mer principen. Och så känns det lyxigt att kunna ta något gott ur minibaren... :p
Jag tycker generellt att reglerna (och efterlevnaden av dem) är fyrkantigare än hos övriga kedjor. Det brukar lösa sig till slut men lite tröttsamt att behöva hålla koll hela tiden – jag upplever att både Elite och Scandic är flexiblare trots att jag lägger färre nätter hos dem.
 

Hachans

Medlem
Jag tycker generellt att reglerna (och efterlevnaden av dem) är fyrkantigare än hos övriga kedjor. Det brukar lösa sig till slut men lite tröttsamt att behöva hålla koll hela tiden – jag upplever att både Elite och Scandic är flexiblare trots att jag lägger färre nätter hos dem.


Min upplevelse är att det varierar extremt mellan olika hotell. Men de kan nog vara lite fyrkantigare än de andra.
 

LarsD

Medlem
Har själv bara haft 3 vistelser som platinum, har fått svit 2 gånger och superior 1 gång när jag bokat standard.
Du +1 kommer in gratis på Selma city spa i Stockholm (fick inte ta +1 i Uppsala)

Jag kollar på hemsidan och där står det:
Hotellgäster
Måndag - torsdag: 95 kr
Fredag - söndag: 195 kr
 
Toppen