Senaste nytt

Någon som har erfarenhet av uppgradering som Platinum på Accor Le Club

mmatsie

Medlem
Letar boende i Barcelona i september och har just blivit Platinum på Accorhotels - Le Club via kampanj.

Någon som har erfarenhet om chanserna till uppgradering och framförallt tillgång till club floor på hotellen i kedjan.

Vill ju helst inte betala mer än 1000 sek / natt och rum....

//Mats
 
Last edited by a moderator:

Mr.T

Medlem
När jag och familjen var i Dubai på Påsklovet så bodde vi på Sofitel Jumeirah Beach. Vi hade bokat två stycken Prestige Suites, näst bästa, för ett väldigt fördelaktigt pris. När vi ska åka så ringer dom och frågar ifall vi är villiga och bli uppgraderade till deras Imperial Suite, det bästa rummet. Rummet var 200 kvm och hade en fantastisk balkong. Enligt dom berodde det på Platinum kortet men det verkade mer som att de behövde två extra rum och hade sviten över. :)
 
Last edited:
När jag och familjen var i Dubai på Påsklovet så bodde vi på Sofitel Jumeirah Beach. Vi hade bokat två stycken Prestige Suites, näst bästa, för ett väldigt fördelaktigt pris. När vi ska åka så ringer dom och frågar ifall vi är villiga och bli uppgraderade till deras Prestige Suite, det bästa rummet. Rummet var 200 kvm och hade en fantastisk balkong. Enligt dom berodde det på Platinum kortet men det verkade mer som att de behövde två extra rum och hade sviten över. :)

Hade ni två Prestige Suites och blev uppgraderade till enbart en Prestige Suite låter som en downgrade... Gissar att du skrivit lite fel bara ;)
 

dalton

Medlem
Har fått uppgraderingar på samtliga (tre! :)) av mina Sofitel-övernattningar. Sofitel NYC, Luxury -> Juniorsvit (+gratis frukost för att de klantade sig lite...), Classic -> Luxury samt på Sofitel DC, Classic -> Luxury.

Har annars bott på en del Mercure samt Novotel men de jobbar ej med uppgraderingar ( vilket man heller inte kan förvänta sig då det inte står i benefits-listan)
 

Jacob

Medlem
Jag har mycket bra erfarenhet av uppgraderingar som både guld och platinum. Allra bäst har det varit borta i Asien där uppgraderingar även förekommit på "midscale"-kedjorna, exempelvis Novotel.
 

Jadessa

Medlem
Fundera på att göra en kombo då jag blev platinum på Accor, aldrig testat tidigare. Visst räcker det att boka via hotellets sida och lägga in sitt kortnummer, då jag inte har något kort.
 

Jadessa

Medlem
Vore trevligt med er erfarna om ni delar med er om hur det funkade första gången ni använde ert accor platinum som ni fixat här via länk...... Frågar de om det faktiska kortet?? Räcker en skärmdump eller bara mitt nr?
Lite pirrigt är det ju första gången, minns ni?? Vore kul och testa.
 
Toppen