Senaste nytt

När överförs EuroBonus-poäng från Amex ?

Flyerbandit

Medlem
Vad har du fått för kompensation, och hur sena va dom? Tycker det låter väldigt generöst av Amex trots att man blir väldigt irriterad när det händer..

Inga dramatiska antal poäng direkt, ena gången 3000 och andra gången 2000.
De var 2-3 veckor sena och var medvetna att de själva hade tekniska problem att få över poängen, ena gången föreslog de själva att kompensera med poäng och andra gången så frågade jag vad de kunde göra... inga problem och trevlig service. De verkar vara väldigt medvetna om när det fallerar och att de ger lite kompensation verkar inte vara ett problem
 
Jag ringde precis och de skyllde på att SAS IT gjort om. Jag frågade efter kompensation, men det ville de inte ge. Däremot erbjöd de sig att manuellt lösa situationen om man vill boka en bonusresa just nu och behöver sina poäng.

Jag tycker det är lite konstigt att de inte kan ge några extra eurobonus-poäng som kompensation när man väl gör sig omaket att ringa in och fråga. Det kan väl inte vara så många som gör det.

Kan tillägga att jag har Elite-kortet
 

blobloblo

Medlem
Jag ringde precis och de skyllde på att SAS IT gjort om. Jag frågade efter kompensation, men det ville de inte ge. Däremot erbjöd de sig att manuellt lösa situationen om man vill boka en bonusresa just nu och behöver sina poäng.

Jag tycker det är lite konstigt att de inte kan ge några extra eurobonus-poäng som kompensation när man väl gör sig omaket att ringa in och fråga. Det kan väl inte vara så många som gör det.

Kan tillägga att jag har Elite-kortet

Enligt mig tycker jag Amex sköter det snyggt. Visst, det är vanligt att Amex skyller på SAS och SAS på amex men när dom tom erbjuder att göra det manuellt ser jag inte varför man ska få kompensation.
 
Enligt mig tycker jag Amex sköter det snyggt. Visst, det är vanligt att Amex skyller på SAS och SAS på amex men när dom tom erbjuder att göra det manuellt ser jag inte varför man ska få kompensation.

Därför att poängen är försenade och för att jag behöver ringa till dem för att få reda på vad som händer.

Ett kort med 4000 kronors årsavgift är en premiumprodukt och då borde de vara generösa när tjänsten inte fungerar som den ska. Jag säger inte att de sköter sig osnyggt, men de håller inte premiumnivå.
 
Nu har inte jag ringt och bett om kompensation utan enbart frågat om när poängen kan tänkas dyka upp. De sa tidigare i veckan "senast fredag". Jag väntar på nästan 20k poäng.

Därför att poängen är försenade och för att jag behöver ringa till dem för att få reda på vad som händer.

Ett kort med 4000 kronors årsavgift är en premiumprodukt och då borde de vara generösa när tjänsten inte fungerar som den ska. Jag säger inte att de sköter sig osnyggt, men de håller inte premiumnivå.

För det andra är det ju inte säkert att man ska boka resa för poängen heller. Det finns fler saker man kan nyttja poängen till trots att de flesta reser för dem. Såna här poängöverföringar ska bara fungera och med en premium-produkt så bör någon form av kompensation utgå.
 

hg1980

Medlem
Idag kom mina poäng (Autosweep 8/2). Jag ringde de förra veckan samt igår. Igår hade jag en lite skarpare ton varpå hon frågade om det var bråttom med poängen, "ja" sa jag då. Då skulle det prioriteras sade hon. Osäker på om det hade någon praktisk effekt eller inte dock.
 

palmen

Moderator
Jag ringde precis och de skyllde på att SAS IT gjort om. Jag frågade efter kompensation, men det ville de inte ge. Däremot erbjöd de sig att manuellt lösa situationen om man vill boka en bonusresa just nu och behöver sina poäng.

Jag tycker det är lite konstigt att de inte kan ge några extra eurobonus-poäng som kompensation när man väl gör sig omaket att ringa in och fråga. Det kan väl inte vara så många som gör det.

Kan tillägga att jag har Elite-kortet
Det är ju inget som tvingar dig att ringa och fråga om poängen. De kommer in även om det verkar ta en vecka extra nu.
Om jag skulle få poäng för saker jag var tvungen att ringa om skulle jag ha massor av poäng.
 

Svante

Medlem
Förstår inte alls denna hets med att få poängen överförda. De kommer när de kommer. Om det hänger på en dag för att kunna boka en bonusresa torde man kanske ha lite bättre framförhållning...fast det är kanske kränkande...
 
Förstår inte alls denna hets med att få poängen överförda. De kommer när de kommer. Om det hänger på en dag för att kunna boka en bonusresa torde man kanske ha lite bättre framförhållning...fast det är kanske kränkande...

Jag har fortfarande inte fått in några poäng. De är nu 20 dagar sena.
 
Toppen