Senaste nytt

Min första BA First

Matsson

Medlem
Åkte BA First t.or Singapore i somras och gör om det igen nu i Juni.
Mycket nöjd, På mina flygningar anser jag BA bättre än både EK och Thai sett till totalupplevelsen inkl. Tidtabell.
Måhända hade jag tur men crew var utmärkt både ut och hem. Gillar också Concorde room men 1 timme är för kort
Njut av resan!!!
 

johhenrik

Medlem
Men kombinationen av billiga Club World med bra uppgraderingspriser gör det till ett relativt bra värde.

Men, BA är lite "hit and miss".
Jag har jättesvårt att hitta billiga CW till Asien när jag ska åka. Är det specifika destinationer dessa finns på oftast?

Sen undrar jag om det är "hit and miss" eller "hit or miss" förhoppningsvis? ;)
 

johhenrik

Medlem
Hur kommer det sig? Räcker det att man har ett F flyg på sitt PNR (t.ex. LHR-PEK) så kommer man in på returen också även om den flygs i t.ex. C?
Jag har inte sett det officiellt, men jag kom in i Galleries First på T3 när jag hade en retur i F, men utresan var C med AA. Jag fattade inte det var GF jag gick till och det blippade grönt på mitt boarding pass i business.
 

Stefan62

Medlem

Jag är måttligt imponerad av vad de har presterat om man säger så. Jag skulle säga att det finns ett antal businessprodukter som är bättre än BA F, tyvärr.

Vad trist att servicen var mindre bra!

Några minns kanske min upplevelse i CW 2013 och även min BA F-reserapport från 2015 - BA verkar aningen ojämna i kvalité och service.

Jag tycker att man ska ha höga förväntningar på framförallt en F-resa och jag är glad att min första blev med Thai och A380 - alla höga förväntningar infriades och jag har svårt att förstå de som skriver att TG F är en "riktigt bra business--class".

Vad ska jag testa för att få en ännu bättre upplevelse i C och F - Singapore Airlines, Emirates eller...?
 
Vad trist att servicen var mindre bra!

Några minns kanske min upplevelse i CW 2013 och även min BA F-reserapport från 2015 - BA verkar aningen ojämna i kvalité och service.

Jag tycker att man ska ha höga förväntningar på framförallt en F-resa och jag är glad att min första blev med Thai och A380 - alla höga förväntningar infriades och jag har svårt att förstå de som skriver att TG F är en "riktigt bra business--class".

Vad ska jag testa för att få en ännu bättre upplevelse i C och F - Singapore Airlines, Emirates eller...?
Etihad The Apartment?
 

Homer

Medlem
Hur kommer det sig? Räcker det att man har ett F flyg på sitt PNR (t.ex. LHR-PEK) så kommer man in på returen också även om den flygs i t.ex. C?

Fel av mig, jag kopierade länken från ett gammalt inlägg utan att ta bort den texten.:oops:
Inkommande flyg måste vara i F, går bra att flyga till LGW och fortsätta från LHR också.
 

palmen

Moderator
Jag har jättesvårt att hitta billiga CW till Asien när jag ska åka. Är det specifika destinationer dessa finns på oftast?

Sen undrar jag om det är "hit and miss" eller "hit or miss" förhoppningsvis? ;)
Det brukar väl finnsa rea där man kan åka till Bangkok via Hong Kong med stopover för ca 15000 kronor, @Tommy har väl gjort några sådana resor, eller är det med Cathay?
 

johhenrik

Medlem
Om vi säger så här, @FruAgehall anser att BA First är sämre än gamla SAS Business... På hemvägen inatt fick vi tex inga varma handdukar alls, varesig när vi kom ombord eller vid frukost och champagnen de försökte lura på folk var Castelnau. De lyckades visserligen tilltala oss med namn, men det var i princip allt de fick till. På utresan tog det 2h innan förrätterna började serveras...

Jag är måttligt imponerad av vad de har presterat om man säger så. Jag skulle säga att det finns ett antal businessprodukter som är bättre än BA F, tyvärr.
Det märks att vi alla prioriterar olika vad som är viktigt för oss. Personligen är sätet och kabinen viktigare än servicen och maten. Men det är klart, om jag skulle få fulskumpa skulle jag nog bli tjurig. :)
 
Toppen