Senaste nytt

Marks & Spencer levererar buy on board till British Airways från January 2017

nissefalk

Medlem
Sista fria fikan för mig idag på BA803 Göteborg till Heathrow, inte direkt något att skriva hem om egentligen och som nämts tidigare så är det ju ok priser med Avios på den nya serveringen så det kanske blir någon drink igen på BA i Economy.

49698-3190cea7bcae6370e90390fd2d47081d.jpg
 

Attachments

  • IMG_2885.jpg
    IMG_2885.jpg
    46,1 KB · Visningar: 223

trekker

Medlem
Sista fria fikan för mig idag på BA803 Göteborg till Heathrow, inte direkt något att skriva hem om egentligen och som nämts tidigare så är det ju ok priser med Avios på den nya serveringen så det kanske blir någon drink igen på BA i Economy.

49698-3190cea7bcae6370e90390fd2d47081d.jpg
Att inte servera gratis kaffe eller ens vatten är inte acceptabelt. Jag blev tvungen att boka en resa till CPH från MAN om 2 veckor, eftersom jag inte orkade pussla med saxning och dylikt för en businessbiljett blev det helt enkelt bokat med SAS i PLUS istället.
 

Homer

Medlem
Hoppas att de inte menar vatten på toaletten.
Svaret var inte tydligt om det är "drinking water" eller inte.


Ingen större risk, gratis "potable water" har de skrivit något annans stans.
Det kan ju betyda det vatten som används till att koka kaffe
i värsta fall kraftigt klorerat brittiskt kranvatten.

Ta med burk från loungen kommer bli en lösning för många.
 
Borde det inte vara så att de kommer att servera gratis vatten från större flaskor? På samma sätt de brukar göra på SAS när man ber om ett glas vatten. Det vatten som används till kaffet och teet är ju från början varmt. Och jag tror heller inte att vi behöver oroa oss för kraftigt klorerat brittiskt kranvatten ;-)
 

Homer

Medlem
Borde det inte vara så att de kommer att servera gratis vatten från större flaskor? På samma sätt de brukar göra på SAS när man ber om ett glas vatten. Det vatten som används till kaffet och teet är ju från början varmt. Och jag tror heller inte att vi behöver oroa oss för kraftigt klorerat brittiskt kranvatten ;-)

SAS tar ju från de flaskor de halvlitersflaskor de säljer,
mitt tips är att BA:s kabinbesättning inte kommer att komplicera det mer än så.
 

ViktorP

Medlem
Det vatten som kommer att serveras gratis kommer vara det från flygplanets vattentankar, det vill säga potable water, alltså samma som används till te och kaffe och kranarna på toaletterna. Varmt vatten kommer också att vara gratis, men bara så länge man har egen mugg med sig. Vill man ha det i en mugg från BA så kommer man få betala samma pris som för en kopp te. Anledningen till detta (i alla fall enligt BAs info till crew) är att BA inte själva äger koppar, dryck eller det vatten på flaska som säljs på short haul. All dryck (inklusive muggar till te och kaffe) kommer från företaget Tourvest, som också levererar Highlife Shop, och därför inte får ges bort gratis.
 
Toppen