Senaste nytt

Maldiverna med SAS Eurobonus

Micael

Ny medlem
Hej,
funderar på att resa till Maldiverna mha mina SAS Eurobonuspoäng.
Hur bokar jag detta på bästa och mest prisvärda sätt?
Tacksam för alla tips!
Med vänlig hälsning, Micael
 

squeezen

Medlem
Sök här på forumet också, Maldiverna är en destination som avhandlats både i reserapporter och generella frågor mer än en gång.

Svårt hitta och länka just nu i mobilen, men bara sök så hittar du säkert massor.
 

sammyj

Medlem
Jag funderar också också på maldiverna :)

Vi tänkte åka och har hittat en award enligt
Följande
Cph-Fra Lufthansa
Fra-sin Lufthansa
Sin-male Singapore
Male-sin Singapore
Sin-Ist turkish
Ist-Cph turkish
 

palmen

Moderator
Jag funderar också också på maldiverna :)

Vi tänkte åka och har hittat en award enligt
Följande
Cph-Fra Lufthansa
Fra-sin Lufthansa
Sin-male Singapore
Male-sin Singapore
Sin-Ist turkish
Ist-Cph turkish
Det är inte helt säkert att de godkänner resa till Male via Singapore då det är en rejäl omväg jämfört med att åka via tex Istanbul. Men det är bara att försöka, konstigare saker än så har ju gått igenom förut.
 

sammyj

Medlem
Tänkte kolla i veckan vad dom säger i tallin jag skall boka den på voucher också men vi får se :) hittar inget som passar via IST :(
 

squeezen

Medlem
Det har i andra trådar pratats om LH till johannesburg och sen Male.
Men vill minnas det var nån downside med flygplanstyp el liknande.
Impact av det kanske beror på kabinklass. Men då en voucher nämns är det väl som lägst C?
 
Det har i andra trådar pratats om LH till johannesburg och sen Male.
Men vill minnas det var nån downside med flygplanstyp el liknande.
Impact av det kanske beror på kabinklass. Men då en voucher nämns är det väl som lägst C?
Det är nästan dubbelt så långt via Johannesburg, så tveksamt om det går att boka så.
 

Rodnt

Medlem
Jag försökte nyligen hitta en lösning och kom fram till att det bästa var Lufthansa t o r FRA-BLR och därifrån en köpebiljett med srilankan (via sri lanka). Ser ut att va rätt bra chans att få till first med LH på den sträckan.

Försökte först med FRA-DEL-TRV-MLE där Air India stod för de sista två segmenten, men Air India släpper tydligen extremt sällan platser till Eurobonus.

Försökte aldrig via Singapore eller JNB så det kan jag inte svara på. Tänk på att det blir dyrare om dom nu ens godkänner det (byte i dyrare zon).
 
Hei! Vi har booket 3 pax. Med turkish neste juli/ august utreise: Svg-Osl-Zrh-Ist-Mle.
Betalt billett fra Mle til Cmb
Retur: Cmb-Ist-Osl-Svg
Kombinerer 10 netter Maldivene med 2 uker i Sri Lanka.
Hadde først Eva air ned til Bkk og thai airways videre til Cmb og så kjøpe billett videre til Mle seperat. Det var ingen problem mtp lengre omvei om Asia. Singapore airlines hadde ikke mer enn 2 billetter ledige.
 
Last edited:
Toppen