Senaste nytt

Maldiverna i november - hur hitta bonusbiljetter?

Peke

Medlem
Letar efter förslag på hur jag på bästa sätt hittar Star Alliance bonusbiljtter (business eller first class) till Maldiverna i november? Jag har AMEX 2-1-2 voucher mm. När under november spelar mindre roll.

Jag har försökt söka en hel del på SAS hemsida under 'boka star alliance bonusresor', men får inte upp några Business biljetter. Hur kan jag annars gå tillväga?

VART: Maldiverna
FRÅN: Arlanda
NÄR: November 2020
MED. AMEX 2-1 voucher
ÖVRIGT: Har inga preferenser vad gäller ev. mellanlandning, utöver att vi inte vill flyga i onödigt många timmar.

tack för all hjälp!
 
Kollade bara snabbt och hittade en ditresa i business:

9 nov SK589 ARN-BRU
9 nov SQ303 BRU-SIN
10 nov SQ452 SIN-MLE

Sökte ben för ben på SAS Award-sida. Hann inte söka efter hem innan jobbet kallade. :)
 
Vissa har rapporerat att de har fått åka via Bangkok eller Singapore utan att betala extra (poäng), så gör separata sökningar, först till Bangkok/Singapore och därefter vidare till Male. Sök även på Maldiverna på detta forum, det är inte direkt första gången frågan ställs.
 
Precis som @Budgetresenär skriver så är det ganska lätt att hitta om man söker separat t.ex. först MLE-SIN och sen SIN-ARN. Kollade lite på hemresa också och då verkar det svårt att hitta business på första benet (från MLE), om du inte vill åka alltför många timmar. Finns MLE-DEL-BKK men bara den delen av resan tar då 14 h. Ett annat alternativ är att acceptera att första benet blir ekonomi till SIN. Därifrån finns det flera alternativ i business om du söker SIN-ARN.
 
Singapore Airlines har en flight SIN-ARN med mellanlandning i DME. Man måste då gå av planet. SAS motor hittar inte denna i business. Men söker man SIN-DME och DME-ARN separat så finns det business på båda benen. Om Tallinn tillåter bokning av dessa vet jag inte. Det får någon som är mer insatt svara på. :)
 

LPC123

Medlem
Ja det stämmer att man bara betalar för Indien zon om man flyger via Singapore. Gjorde det förra veckan och vi betalade 280 000p för business med SQ till Male. Att tänka på om man flyger den vägen är att SQ flyger sent på kvällen T/R till Male och dom flest europa flyg kommer och går sent från Singapore vilket gör att man har mellan 13 - 15 timmar att slå ihjäl i Singapore och på vägen hem får man en lååång dag då man först är vaken hela dagen på Maldiverna och sen bara har 4 tim flyg till Singapore och inte mycket tid att sova på för att sen ha en hel dag till innan flyget går hem igen. SQ flyger till London kl 9:15 ca 2 tim efter man landat från Male men det gick inte att boka om för oss då det var Merriedsegments på den.
 

Penguin

Medlem
Singapore Airlines har en flight SIN-ARN med mellanlandning i DME. Man måste då gå av planet. SAS motor hittar inte denna i business. Men söker man SIN-DME och DME-ARN separat så finns det business på båda benen. Om Tallinn tillåter bokning av dessa vet jag inte. Det får någon som är mer insatt svara på. :)

Bokade denna igår som award via SAS sida. Inga problem att hitta den idag heller.
 
Toppen