Senaste nytt

Möjligt att betala in skatt via någon betaltjänst?

joda

Medlem
Poäng som kostar över 12 öre styck hade jag sannerligen inte kallat gratis! Långt ifrån! Behöver du poängen så mycket och så fort? Tänk efter en gång till innan du blir fartblind.


Jo, såklart. Felaktigt utryckt av mig. Tänkte inte göra det nu, men kombinerat med ett stort poängbehov och t.ex dubbelpoängkampanj på mc kan det ju vara värt trots kostnaden.

Min fundering var mest om det fungerade eller om det är något jag missade i det hela.
 

Berglund

Medlem
kombinerat med ett stort poängbehov och t.ex dubbelpoängkampanj på mc kan det ju vara värt trots kostnaden.

Min fundering var mest om det fungerade eller om det är något jag missade i det hela.
SEBs Eurobonus Mastercard har en gräns per 24 timmar och ytterligare en annan gräns per 96 timmar. Jag har svårt att se att "stort poäng behov" skulle gå ihop med de relativt sett låga gränserna. Det blir inga stora mängder poäng att tala om, med Mastercard Premium får man 15 poäng per 100 kr dvs 1500 poäng per 10 000 kr. När det är dubbla poängkampanjer blir det alltså 3000 poäng per 10 000 kr. Totalt kan du alltså få in 6000 poäng under en helg med dubbla poäng kampanjen. Det känns som mycket krångel för ganska lite poäng som då förvisso inte kostar 12 öre per poäng utan lite mindre men ändå. Är poängbehovet så stort, visst, kör.
 

joda

Medlem
SEBs Eurobonus Mastercard har en gräns per 24 timmar och ytterligare en annan gräns per 96 timmar. Jag har svårt att se att "stort poäng behov" skulle gå ihop med de relativt sett låga gränserna. Det blir inga stora mängder poäng att tala om, med Mastercard Premium får man 15 poäng per 100 kr dvs 1500 poäng per 10 000 kr. När det är dubbla poängkampanjer blir det alltså 3000 poäng per 10 000 kr. Totalt kan du alltså få in 6000 poäng under en helg med dubbla poäng kampanjen. Det känns som mycket krångel för ganska lite poäng som då förvisso inte kostar 12 öre per poäng utan lite mindre men ändå. Är poängbehovet så stort, visst, kör.


Mm, givetvis har du rätt. Det är lite att hålla reda på såhär i början :)

Så svaret är alltså, ja, det är möjligt. Dock förmodligen ovärt det.
 

emj84

Medlem
Mm, givetvis har du rätt. Det är lite att hålla reda på såhär i början :)

Så svaret är alltså, ja, det är möjligt. Dock förmodligen ovärt det.
Korrekt.
Tänk på som sagt att MC gälls som uttag samt att det skrivits om medlemmar som blivit kontaktade och spärrade av SEB vid användning av dessa tjänster.

Amex däremot har ingen däremot haft problem med, och där är inga begränsningar förutom din egen kreditgräns mig veterligen.
 

joda

Medlem
Korrekt.
Tänk på som sagt att MC gälls som uttag samt att det skrivits om medlemmar som blivit kontaktade och spärrade av SEB vid användning av dessa tjänster.

Amex däremot har ingen däremot haft problem med, och där är inga begränsningar förutom din egen kreditgräns mig veterligen.

just de, läste ngt sådant.
Men Amex kör väl typ aldrig dubbla poängkampanjer va?
 

samet

Medlem
Nej det gör dom inte, men når man inte voucher nivån kan det vara värt att betala nån räkning ju

Det anser jag vara den enda anledningen att betala så mycket för poängen. Att man når en voucher som man annars inte skulle nå.

Att redan i januari känna till sin kommande spendering är otroligt.

Så en stödinbetalning till skattekontot i december för att nå en voucher innan nollställningen skulle jag kunna förstå.

För poängen eller redan nu i början av året. Nej, då har man nog blivit fartblind och fått en släng av poängfeber.
 

Taggen

Medlem
Är det någon som planerar att betala/har betalat restskatt via Revolut och skatteverkets IBAN? Torde väl gå fint?
Nej, har testat och överföra från Revolut till Skattemyndighetens IBAN och pengarna kom inte fram som de skulle. Var tvungen att kontakta skatteverket så de fick leta upp transaktionen manuellt.Fick följande svar på frågan varför från killen som grävde fram transaktionen:

Hej Taggen

Ursäkta för sent svar. Utifrån kvitto verkar det som att du gjort rätt. Det som kan vara är att din bank använder sig av en svenskt korrespondentbank och därför fastnat.
Det enda man kan göra är att man i så fall gör inbetalningar via BG, men då utländska banker oftast inte har möjlighet till det så finns det inte mycket man kan göra.
 

mha321

Medlem
Nej, har testat och överföra från Revolut till Skattemyndighetens IBAN och pengarna kom inte fram som de skulle. Var tvungen att kontakta skatteverket så de fick leta upp transaktionen manuellt.Fick följande svar på frågan varför från killen som grävde fram transaktionen:

Hej Taggen

Ursäkta för sent svar. Utifrån kvitto verkar det som att du gjort rätt. Det som kan vara är att din bank använder sig av en svenskt korrespondentbank och därför fastnat.
Det enda man kan göra är att man i så fall gör inbetalningar via BG, men då utländska banker oftast inte har möjlighet till det så finns det inte mycket man kan göra.

Exakt samma problem fick jag när jag testade. Lite annat svar från skatteverket, men samma kontenta. De kunde koppla den i efterhand. Men i slutändan kändes det som ner jobb än det var värt, och satte man det i system kanske dessutom skatteverket skulle börja klaga..
 
Toppen