Senaste nytt

Lufthansa myOffer, vilken bokningsklass?

Carlos

Medlem
EF ska visa korrekt, men de kanske laggar. Visar United tillgång?

Japp, båda visar tillgång. Är du säkert på att det var just E klass som du lyckade uppgradera tidigare? För att sas-formuläret säger ju ganska tydligt vilka klasser som är uppgraderingsbara, där E alltså inte står med.
 

Canadien

Medlem
Japp, båda visar tillgång. Är du säkert på att det var just E klass som du lyckade uppgradera tidigare? För att sas-formuläret säger ju ganska tydligt vilka klasser som är uppgraderingsbara, där E alltså inte står med.
Ja. Premium ekonomi E-klass. Fan om de strypt denna nu... Den har aldrig stått med som uppgraderingsbar på listan men har funkar i säkert två år...
 

Carlos

Medlem
Intressant, nu när jag söker på expertflyer efter awardtillgänglighet får jag detta felmeddalande.
"The date specified is before the minimum date supported by the airline. Please specify another date."

Oklart hur detta ska tolkas...

Och det går inte att göra en flygplatsuppgradering eller hur? Får kanske nöja mig med Premium Eco på denna, känns kanske inte som att man missar supermycket i LH C, eller vad tycker du? För mig personligen är tex Sas Plus helt ok och lite därtill, bangar ju inte på att ligga raklång och dricka riktig champagne (minns när Plus serverade Nicolas Feuillatte och inte det där jästa kattpisset de har nu, pre departure drink, riktiga glas osv osv...) men även med nästan 190 under hatten så sitter jag rätt bra i mellankabinen, det hade kunnat vara värre, jag hade kunnat flyga United...
 
Last edited:

Canadien

Medlem
Så är det med Lufthansa, EF kan inte se tillgång när det är för nära inpå.

Trist att det inte funkade att uppgradera för dig. Jag har som sagt haft bra framgång med E-klass. I check-in/gaten kan du bara uppgradera för cash eller möjligen Miles&More-poäng.
 

Canadien

Medlem
Intressant, nu när jag söker på expertflyer efter awardtillgänglighet får jag detta felmeddalande.
"The date specified is before the minimum date supported by the airline. Please specify another date."

Men fortsätt prova med SAS uppgraderingsformulär, det ska ju gå ända fram till 48h innan avresa om jag förstått rätt.

En annan synpunkt är att om man inte har rätt bokningsklass för uppgradering så har det stått något i stil med "Not elegible" eller "Din biljett är inte giltig för uppgradering"
 
Toppen