Senaste nytt

Lufthansa Junior Service

Vojago

Medlem
När jag var ett liten så var jag och min bror med i något som hette Lufthansa junior service. Vi fick ett bland annat ett häfte där någon i cockpit skulle sätta en signatur efter varje flight vi gjorde och när häftet var full så fick vi en gåva. Våra föräldrar gillade att resa och ofta fick vi följa med. Vi bodde också utomlands en period. Alltså blev det några häften med tiden. Det gick även bra att få signaturer från andra flygbolag, vilket flygbolag som helst tror jag. Det här var ju långt före Star Alliance fanns. Vi flög rätt mycket med Swissair (föregångaren till Swiss) eftersom våra föräldrar tyckte att de hade bra service. Och SAS förstås. Det sista häftet vi skickade in fick vi ingen present för. Det visade sig tydligen att ingen av signaturerna från det häftet kom från en Lufthansa flight :rolleyes:. Vi skämdes nog lite efter det så det blev inget mer samlade av signaturer.

Någon annan som har några roliga minnen från Lufthansa juniorservice?
 

Jonas C

Medlem
Flög som UM på Lufthansa ett par gånger under tidigt 2000-tal. På den tiden blev man eskorterad hela vägen från incheckning på Arlanda till slutdestinationen, samt under bytet på Frankfurt förstås. Alltid golfbilstransfer mellan gaterna, eller om flygplanet var parkerat på ett remote stand så blev man utkörd i egen bil eller minibuss. Detta var ett par år innan FCT hade öppnat. Om man hade ett längre byte så fick man tillgång till Lufthansas UM Lounge på Frankfurt. TV-spel, chips, läsk och gelébjörnar. Allt man kan önska sig som 10-åring.
 
Toppen