Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

palmen

Moderator
US CBP kan vara en riktig ”pain in the...” men inte när man åker Swiss First Det skall efter föreskrifterna inte gå att ta sig runt köerna i USA, men Swiss Ground Crew verkar ha detta under kontroll.

Meet and greet, sen eskort genom US CBP. Curbside på 18min från docking till AirTrain. Manhattan under en timma med LIRR i rusningstrafik från man landar är magnifikt.

Nu träff med vapendragaren
Hälsa han i Brooklyn att öl på Other Half är gott oavsett vad han säger ;)
 

Brandten

Medlem
Skickade in ett enklare klagomål till Lufthansa gällande resan till LAX i LH F där det efter landning rann ner vatten från (troligtvis) aircondition på min stol när vi precis landat och började bromsa.

Fick svar 2 dagar senare:
"As discussed, as we cannot atone the negative experience when a water is dripping overhead bin during your flight, to demonstrate our commitment to customer service, as gesture of goodwill we have gladly credited your Miles and More account with 5000 award miles and genuinely hope that you will accept this gesture in regress for the negative service impressions you recently gained."

Ingen aning om 5000 är bra eller dåligt då jag aldrig krediterat till Miles & More tidigare?
 

Senator

Moderator
Det är ingen direkt hemlighet att jag gillar Swiss. Men vissa flighter på senare tid har varit sisådär. Vår resa till Dubai var grymt! Från bemötande i Swiss FCL A och E, till båda flighterna fram och tillbaka, med 50% av de i FCL E samma som på utresan. Men jag har haft några meh! flights.

Men kvällens LX1255 var Swiss när det är som bäst:

1. Trots att SAS Ground Handling hanterade gaten på ARN var det germansk "ordnung muss sein". Först ombord, och prio först
2. Snabb boarding med uppskattat 60% fullt. Tror det var 6-7 rader i Business, men bara de 3 första användes med totalt 7 pax
3. Boarding complete - kaptenen kommer fram till rad 1, och talar med hela flighten. Tyvärr har vi ATC restriktioner i Tyskland. De gör allt det kan. Alltså, ingen som gömmer sig men fram med skiten ;) Vi skall komma iväg 20.10 mot tidtabell 19.35
4. Maître de Cabine tar action direkt medan vi är vid gate och dörren är stängt. "Mr. Senator, would you like a glass of Champagne". Skiter björnen i skogen? :eek:

da835570b2e6f3dd5c5bcb53f1aef86c.jpg


5. Maître de Cabine går runt till ALLA i business och kollar transit. Det vill säga 7 personer med personlig info
6. Kvinnan på 2A skall träffa mannen i GVA för att åka skidor. Maître de Cabine och hon kommer fram till att hon skall kliva av i ZRH, och han skall se till att skidorna lastas av o_O
7. Vi kommer iväg och det är "full on". Vilken service. Det är som han och kollegan vill supa ner kabinen
8. Helt ok mat: germanskt kött med sås

f7c3fc8e27761dd5e6c442bed2ca75b1.jpg


9. Glaset är ALDRIG tomt
10. Maître de Cabine pratar med alla. Killarna på 1D och 1F (jag sitter på 1C) är foodies, och en lång diskussion om mat i Köpenhamn utbryter. Killen borde hänga med @Agö Jag jobbar med mina stadiga vänner QC35 på
11. Flighten går sjukt snabbt!
12. 20min innan landning (som är 2min efter tidtabell) öppnas en ny skumpa :cool:
13. Vi dockar vid gate A63, och vår nya bästis drar direkt igång med att få skidorna av flygplanet

Det är sällan jag imponeras numera. Men för en intra-Europa flight var detta top notch.
 
Blev oerhört överraskad och glad igår.
Första gången i SWISS Business Intra-Europa med bussgate vid ankomst i Zurich.
Underbart när lilla minibussen för Business Class PAX står och väntar, gjorde att jag han med ett besök i SWISS Senator Lounge vid E-gates innan färd mot Stockholm.

Cabin Crew tog dessutom klanderfritt hand om en person med massiva smärtor. Bra!
Jag hoppas verkligen att det slutade bra.
 

Senator

Moderator
Jag hade gjort bort mig lite denna veckan. Köpte en resa för några veckor sedan som går BMA-BRU med SN, sen vidare BRU-ZRH-ARN med LX och en natt i Zurich. Allt bokat via Swiss.com, eftersom BMA inte dyker upp på Lufthansa.com.

Kunden jag skulle träffa i Zurich har fått förhinder, så vi skjuter på det till maj. Ringde Swiss Senatorlinjen i Basel då sträckan BRU-ZRH-ARN var bokat i D-klass och jag behövde boka om. Fick då veta till min stora förtvivlan att den inte var ombokningsbar. Det var en s.k. "D-class Saver". Jag förklarade att det var lite svårt eftersom man aldrig ser detta i bokningsdialogen på multi-segment, som man gör när man bokar t/r eller one-way.

Han skulle kolla med sin chef. Två timmar senare lämnade han ett meddelande och erbjöd ombokning för CHF 80 + fare difference. Totalt kostade det mig ca 1.200kr med bättre det än att vaska en biljett BRU-ZRH-ARN plus att behöva köpa ny. Tack som alltid Swiss att ni tar hand om mig, också när jag klantar till mig.
 

Senator

Moderator
Jag åkte BMA-BRU-JFK med Brussels Airlines veckan innan påsk. Valde detta baserat på tidtabellen samt att trots jag inte tycker Brussels Business mellan BMA-BRU ger så mycket, så är känslan av att kliva ombord en taxi 06.10 från hemmet med avgång 06.55 ganska skön :)

Försening från Bromma, så det blev snabba steg till gaten i Bryssel där jag var nästan sist. Mycket besviken klev jag ombord en kärra som jag inte ens visste fanns. Klagade i fredags, och fick svar idag. Inte någon jättekompensation, men ett svar i alla fall som inte var copy/paste.

Dear Mr. Senator,

I refer to your messages concerning your flight from Brussels to New York on April 16th.

I regret we could not offer you the usual comfort on your flight of April 16th and I thank you for taking the time to bring your experience to our attention.

It is thanks to comments such as yours that we are able to constantly evaluate our service and improve if possible and necessary.

First of all, I want to inform you that besides the comfort, a business class ticket offers a range of other advantages such as the possibility of changing and cancelling your reservation, free baggage allowance, etc.

I am however sorry to hear that you were disappointed with the comfort of the business class on board of our aircraft OO-SFE. Allow me to inform you that this aircraft joined our fleet in December 2018, originating from Singapore Airlines. In a first stage the aircraft will be operating in its current Singapore Airlines cabin configuration. The long-haul refleeting program and subsequent retrofit to our new cabin standards has been implemented gradually as from the start of 2019. Be assured that by the end of 2019 all the long-haul aircrafts will be refurbished.

Allow me also to inform you that our website does mention that we cannot guarantee that you will be seated in the new cabin on your next Brussels Airlines long-haul flight as our fleet is gradually being renewed.

I am pleased to be able to offer you 10 000 bonus miles to compensate you for the inconveniences during your flight. These miles will be credited on your Miles & More account.

I hope this compensation is in line with your expectations.


Kind regards,

Nabila
Customer Relations representative | Customer Relations
 
Toppen